Jordan afskaffer obligatorisk udrejseskat i endnu tre år

Siden juni 2014 har turister i Jordan sluppet for at betale en ellers obligatorisk udrejseskat på 56 USD per person, når de forlod King Hussein International Airport i Aqaba.

På baggrund af ordningens succes har Jordan Tourism Board nu besluttet at afskaffe udrejseskatten i endnu tre år gældende fra marts 2015.

Målet med den forlængede afskaffelse er i endnu højere grad at tiltrække både charter- og lavprisselskaber til Jordan og ikke mindst ankomstbyen Aqaba, der foruden afslapning og historiske seværdigheder byder på lave skatter og taxfree shopping. "Det er vores håb, at vi med den forlængede ordning fortsat kan vise verden, at Jordan er et smukt og gæstfrit sted" udtaler direktør i Jordan Tourism, Dr. Abed Al Razzaq Arabiyat.

I marts kan du fx flyve fra Stockholm til Aqaba med Apollo for 3726 SEK per person.

• kultur
  • museum
  • midtøsten
  • jordan
  • lufthavn
  • fly

United Spirit Nordic er et nordisk GSA bureau med kunder som Trinidad & Tobago Tourism, Jordan Tourism og Star Clipper. Dere vil på vor newsdesk blive opdateret med information fra både Trinidad & Tobago, Jordan og om Star Clipper sejlskibskrydstogter.