Oplev sejlads og havliv under mange dages transatlantisk krydstogt

Pressemeddelelse   •   Okt 11, 2017 09:00 CEST

Er du glad for at være på havet? Så bør du unde dig selv en rejse, som giver nærhed til himmel og hav over længere tid. Du sænker skuldrene, dit sind får hvile, og du ankommer helt udhvilet fyldt med ren havluft og naturoplevelser, som du aldrig vil glemme.

Alle, som kan lide krydstogt og sejlads, vil efterhånden opholde sig mere og mere om bord i stedet for at gå i land på forskellige destinationer. Den store oplevelse er selve livet på havet med alt fra solopgang, kaffe og croissanter på dækket, at lytte til bølgernes skvulp, høre sejlene blafre og se naturen udfolde sig fra morgen til aften.

Ved hvert sæsonskifte flytter rederiet Star Clippers to af sine sejlskibe: I efteråret fra Middelhavet til Caribien og i det tidlige forår tilbage til Europa. Her kan sejlglade passagerer til fulde nyde skibslivet og alle aktiviteter om bord uden at blive forstyrret af udflugter i land.

Fred og ro i et hektisk liv

Mange sætter pris på den ro, som havet og sejladsen giver. Særligt i vores stressede livsstil er det godt at skue ud over havet og tage en pause fra hverdagens pligter. Tror man, at man ikke skal foretage sig noget, tager man fejl. Dagene går med at høre foredrag, læse bøger, dyrke fitness (hvis man vil), deltage i dagens aktiviteter, unde sig selv en omgang massage, indtage tre flotte måltider og ikke mindst nyde naturen. Flere gæster har mange bøger med om bord, men de får dem sjældent læst, fortæller mandskabet. Sejllivet indbyder til masser af afslapning. Man åbner sig for dagens forskellige lys- og vejrforhold, fotograferer, snakker med kaptajnen og de andre gæster om sejladsen – og ender i en roligere livsrytme.

Fra 15 til 28 dage på havet

Star Clippers transatlantiske krydstogter i 2017 og 2018 varer fra to til fire uger. I Europa starter man som regel fra De Kanariske Øer eller fra Lissabon i Portugal og sejler over Atlanterhavet til Barbados. Fra Caribien starter overfarten på Barbados eller St. Martin og ender i Cannes i Sydfrankrig eller i Lissabon.

Det første transatlantiske krydstogt i år afgår den 7. november fra Las Palmas via Cap Verde til Bridgetown på Barbados med sejlskibet Star Flyer og varer 18 dage. Royal Clipper starter den 23. november fra Lissabon, sejler via Casablanca og Safi i Marokko, den kanariske ø Tenerife og ankommer til Bridgetown på Barbados efter 16 dage.

Lissabon-Barbados med Royal Clipper den 23. november 2017 koster fra 1.855 euro pr. person i delt dobbeltkahyt.

Barbados-Lissabon med Royal Clipper den 7. april 2018 koster fra 1.855 euro pr. person i delt dobbeltkahyt.

Las Palmas-Barbados med Star Flyer den 7. november 2017 koster fra 2.435 euro pr. person i delt dobbeltkahyt.

St. Martin-Lissabon med Star Flyer den 31. marts 2018 koster fra 1.840 euro pr. person i delt dobbeltkahyt.

Fly og havneafgifter er ikke inkluderet.

Om Star Clippers

Rederiet Star Clippers har i dag tre af verdens største sejlskibe. Skibene kaster anker i mindre havne og besøger steder, som ofte er uberørte af større krydstogtskibe. Skibene byder på faciliteter og atmosfære som på en privat yacht.

Service af høj standard tilbydes af et imødekommende mandskab, og alle tre skibe har teaktræsdæk, svømmebassin, uformel stemning, en hyggelig Tropical Bar på dækket og en pianobar. Skibene er store nok til at tilbyde førsteklasses indkvartering og måltider.

De to mindre skibe, Star Flyer og Star Clipper, kan hver rumme 170 gæster og har et mandskab på 74 personer, mens Royal Clipper har plads til 227 gæster og har et mandskab på 106 personer.

United Spirit Nordic er et nordisk GSA bureau med kunder som, Star Clippers, DMC Destination Asia, DMC Bhutan Journeys, Eden Roc Cap Cana. I vil på vores newsdesk blive opdateret med information fra de destinationer, selskaber og hoteller, vi repræsenterer.

Kommentarer (0)