Valtech henter profil i New York

Med ansættelsen af en stærk profil direkte fra New York opruster Valtech i domicilet på Holmen i København. En strategisk og holistisk orienteret Senior Advisor skal skabe et større helhedssyn på kundernes forretning og styrke endnu mere end den digitale del.

Efter 8 år som COO for Vertic i New York, og hele 14 år i USA, er den 45-årige Claus Rødgaard netop rykket til København med familien og startet som Account Director & Senior Advisor hos det globale, digitale bureau, Valtech.

”Claus' erfaring taler for sig selv. Han er vant til at jonglere med kunder som Microsoft, General Electrics og Rockwool. Han kender den digitale bureaubranche indefra og har været en drivende kraft bag væksten af hans tidligere arbejdsplads fra 5 til 30 ansatte på to lokationer i New York. Frem for alt er Claus ansat for sin strategiske og holistiske tilgang til rådgivning af kunderne, og hans jordbundethed og smittende energi matcher derudover vores kultur perfekt,” siger Kenneth Miepe, Chief Experience Officer hos Valtech.

Turen til New York tog Claus Rødgaard oprindeligt for at dygtiggøre sig inden for salg og markedsføring ved at arbejde sammen med de bedste. Med sig tilbage tager han ikke blot skarpslebne kompetencer, men også overblik og et helhedssyn på kundernes forretning.

”Det er altafgørende, at alle enheder i organisationen bevæger sig i samme retning og har samme vision, hvis ønsket er en sand digital transformation. Det kræver dyb indsigt i kundens forretning og rådgivning på flere planer – ikke kun digitalt. Og dét er min styrke og passion,” udtaler den ambitiøse Senior Advisor, der ser frem til at fordybe sig i Valtechs internationale kundeportefølje.

Karrieren i New York startede Claus Rødgaard med seks år som CEO for Cryos, hvor han blandt andet havde ansvaret for udviklingen af såvel e-commerce platform som al digital markedsføring og PR. Derfra gik turen tilbage til bureaubranchen, som Claus tidligere havde været del af på Radiator i København, med ansættelse som COO hos Vertic i New York.

Her blev det til yderligere otte års strategisk rådgivning og udvikling af store globale brands som Microsoft og SAP fra basen i New York, som Claus Rødgaard nu skifter ud med en ny i København. Det internationale perspektiv fik valget til at falde på Valtech som ny arbejdsplads.

”Valtechs internationale kunder skaber mulighed for fortsat at arbejde med strategisk rådgivning af de største brands. Samtidig sikrer teams på tværs af de mere end 40 kontorer rundt omkring i verden et miljø med stærke digitale implementeringskompetencer,” afrunder Claus Rødgaard.

• PR, kommunikation

Valtech er blandt Danmarks førende digitale bureauer, designet til at skabe succes for virksomheder i den nye digitale økonomi.

Vi designer, vi bygger og vi plejer

Vores kontorer i København og Aarhus tæller i dag mere end 160 medarbejdere, der alle arbejder for at hjælpe virksomheder med deres digitale transformationer. Med alt fra digitale strateger, UX’ere, designere og naturligvis udviklere med ekspertise i de førende digitale platforme, hjælper Valtech hele vejen: Vi designer, vi bygger og vi plejer digitale økosystemer – altid med fokus på innovative, elegante og gnidningsfrie kundeoplevelser.

Samarbejdspartner og leverandør på nogle af de største digitale globale projekter

Valtech indgår i den globale Valtech Group, hvilket betyder, at et samarbejde med Valtech giver direkte adgang til mere end 2800 skarpe digitale hjerner fordelt på 40+ kontorer i bl.a. London, Stockholm, Paris, Amsterdam, München, Geneve, Buenos Aires, New York, Singapore og Bangalore.

Kombinationen af vores størrelse og vores kompetencer har gjort os til et af de bureauer, der kan løfte de største og mest komplekse digitale transformationer på globalt plan.

De danske og internationale kunder, der sætter deres lid til vores evner og visioner, tæller bl.a. L’Oreal, Novo Nordisk, Novartis, Coloplast, Trygfonden, Nilfisk, Arla, Bayer, NNE Pharmaplan og Mærsk.

Maria Brunckhorst Schmidt

Pressekontakt Marketing Manager Presse og kommunikation 30162814