Chvrches udsender debutalbum til september

Chvrches udsender debutalbum til september

Den skotske electropop-trio Chvrches udgiver deres debutalbum, som får titlen The Bones of What You Believe, mandag den 23. september. En måneds tid efter indtager de VEGA. Det sker, når trioen for første gang gæster landet med en koncert i Lille VEGA den 29. oktober.

The Bones of What You Believe udgives både i en standardudgave med 12 numre samt i en deluxe udgave med 18 numre. Her får man to ekstra nye numre, "Strong Hand" og "Broken Bones", samt nogle livenumre og remix med.

En forsmag med singlen "Gun"

Albummet kommer til at byde på velklingende electropop og indeholde tidligere singler som “Lies” og “The Mother We Share” samt skotternes nye single “Gun”. For nylig optrådte de med en nedbarberet version af “Gun” ved en live session for BBC i anledning af festivalen T in the Park, der fandt sted midt i juli. Stream det via BBC. Se også den officielle video til “Gun”:

Den skotske trio består af den unge sangerinde Lauren Mayberry samt Iain Cook og Martin Doherty. The Bones of What You Believe er Chvrches’ første fuldlængdealbum og opfølgeren til den lille ep Recover, der udkom i foråret.

På tour med Depeche Mode

Chvrches er netop nu i gang med en stor tour, hvor de skal spille på en række internationale festivaler. Desuden har de netop haft æren af at varme op for Depeche Mode på Depeche Modes stort anlagte stadiontour. Her varmede Chvrches op for det legendariske electropop-band i blandt andet Prag, Milano og Warszawa.

Den 29. oktober bliver det Danmarks tur til at opleve Chvrches og numrene fra deres debutalbum live.

Chvrches / 29. oktober i Lille VEGA - Læs mere og køb billet