Vinnie Who åbnede Orange Scene med stilsikker fest

Vinnie Who åbnede Orange Scene med stilsikker fest

På Roskilde Festivals første officielle musikdag åbnede danske Vinnie Who den store og prestigefulde Orange Scene med et brag af en fest ifølge Politiken, Gaffa og Soundvenue. Der er mere discofest af højeste kaliber, når Vinnie Who giver koncert i Store VEGA torsdag den 17. oktober

Der var store forventninger til Vinnie Who inden klokken slog 18.00, og Orange Scene på Roskilde Festival skulle indvies for i år. Vinnie Who, der har nyeste album, Midnight Special, med i bagagen, levede op til forventningerne og gav en koncert, der var festlig og fyldt med god sommerstemning, der indledte festivalens fire musikdage sammen med et veloplagt publikum. Det mener blandt andet Politiken, der gav koncerten fem røde hjerter og skrev:

"Han er bare 25, men titlen som uofficiel diskoprins af kongeriget Danmark tilfalder ingen andre end ham, og efter hans åbning af Roskilde Festivalens største scene må den titel også gælde her." Politikens anmelder sætter tyk streg under, at Vinnie Who åbnede festivalen med en fest og afslutter: “Det var i allerhøjeste grad en fest. Og en rigtig god en af slagsen.“

Både Soundvenue og Gaffa var også glade for Vinnie Whos koncert på festivalen og gav fire stjerner. Gaffa skrev: “Hvis nogen på forhånd havde haft bange anelser om, hvorvidt den spinkle falsetstemme kunne stå distancen på den store scene, så lod Vinnie Who blot musikken give svaret. Der blev på intet tidspunkt slækket på det stramme greb, som et velforberedt band havde om det gode beat. “

Bandet selv havde tilsyneladende også en fest på scenen og satte gang i publikum med hits som "Killer Bee", "Remedy" og "The Wiggle". På Vinnie Whos Facebook-side er der lagt en lille optagelse fra koncerten ud, og bandet skriver: “Tusind tak for en uforglemmelig oplevelse!“

Der er mere, hvor det kommer fra, når Vinnie Who vender tilbage til VEGA torsdag den 17. oktober, hvor det er Store VEGAs tur til at opleve kulørt discofest.

Vinnie Who / 17. oktober i Store VEGA Læs mere og køb billet