VEGA præsenterer:

A Colossal Weekend udvider med en dag og er klar med første hovednavn: GY!BE
Godspeed You! Black Emperor er øverst på plakaten når A Colossal Weekend for 3. gang indtager VEGA. Mini-festivalen, der tidligere har budt på navne som Deafheaven, Cult of Luna, Alcest og Russian Circles, udvider med en dag og afholdes d. 13.-15. april 2018.

Spillestedet VEGA og bookingbureauet Colossal slår for tredje år i træk dørene op for en weekend i den mørke, progressive og eksperimenterende musiks tegn. I 2015 og 2016 strakte weekenden sig over fredag og lørdag, men i 2018 tages søndagen også i brug.

Canadiske legender er første navn på plakaten

I dag udkommer sjette studiealbum, Luciferian Towers, fra post-rockpionererne i Godspeed You! Black Emperor. I dag er også dagen, hvor vi kan præsentere det absolut største navn A Colossal Weekend har haft på plakaten hidtil. Godspeed You! Black Emperor er grundlæggere af post-rocken og har gennem de seneste 20 år været bannerfører for dens udvikling.

Godspeed You! Black Emperor gik i opløsning i 2003, men fandt sammen igen i 2010 og har siden da udgivet tre plader. Med genskabelsen af bandet oplevede den instrumentale og atmosfæriske rock et decideret boost, og en genre der ellers var erklæret død viste sig at være så levende og interessant som nogensinde.

De stærkt politiske, støjende og kompromisløse canadiere gæster Danmark før første gang siden 2015. Bandet lukker A Colossal Weekend søndag d. 15. april 2018.

Hør albummet via NPR.

Ud over en ekstra dag med musik vil formatet stort set være det samme. Publikum vil på flere scener og etager i Folkets Hus blive præsenteret for etablerede navne inden for post-rock, post-metal, doom, math-rock og black-metal, men også for helt ukendte stjernefrø med en lovende ”dyster” fremtid. Desuden vil A Colossal Weekend byde på udstillinger, talks og vinylmarked med mere.

Billetter i salg nu
Der vil være en række forskellige typer billetter i salg til A Colossal Weekend 2018. Endagsbilletter til de enkelte dage, en kombination af fredags- og lørdagsbilletter, og så selvfølgelig én billet der giver adgang til alle dage. Søndags- og partoutbilletten er i salg nu.

Fredag – endagsbillet: 300 kr. + gebyr
Lørdag – endagsbillet: 300 kr. + gebyr
Søndag – endagsbillet: 300 kr. + gebyr (i salg nu)
Kombi-billet #1 (Fredag + lørdag): 550 kr. + gebyr
Kombi-billet #2 (Fredag + lørdag + søndag): 750 kr. + gebyr (i salg nu)
Søndag + kombi-billet #2 er i salg nu via Ticketmaster:

Bemærk, at der kun er et stærkt begrænset antal kombi-billet #2 i salg.

Kolossen på Vesterbro er tilbage
Vi glæder os til løbende at tilføje flere artister til programmet samt løfte sløret for andre gæster og aktiviteter under A Colossal Weekend 2018.

Vi ses i VEGA d. 13., 14. og 15. april 2018!

Fakta om festivalen
A Colossal Weekend
Fredag d. 13., lørdag d. 14. og søndag d. 15. april 2018
VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris 300-750 kr. + gebyr
Billetsalget til søndag og partoutbilletten er startet via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til A Colossal Weekend 2018.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.