Ærlig indiepop i øjenhøjde fra den jordnære YouTube-darling Bry
Med en ligefremhed, der har fanget lyttere verden over, serverer Bry dynamisk indie og fine popnoter. I 2016 udkom det selvbetitlede debutalbum, og nu drager den unge, irske musiker på en Europaturné, der også bringer ham forbi Lille VEGA den 1. maj.

Den 28-årige singer/songwriter Bry, med det borgerlige navn Brian O’Reilly, har igennem de seneste år opbygget en stor fanskare verden over. Genremæssigt befinder den irske musiker sig i samme del af spektret som bl.a. Ben Howard og Passenger. Der er en overvægt af de klassiske singer/songwriter elementer, men der røres også mere poppede noter i den musikalske bryg.

I bagagen er flere ep’er samt et selvbetitlet debutalbum, der udkom i slutningen af 2016. Samtidig med udgivelsen var han support for Twenty One Pilots, og efterfølgende drog Bry selv på solo-tour i både England og hjemlandet.

Det kommende år byder på flere liveshows for Bry, der fra februar spiller en lang række koncerter i hele Europa. Her kan publikum se frem til at høre hitsinglerne ”You’re Alright” og ”Adventure Time”, og koncerterne i byer som London og Berlin er allerede udsolgt.

Fra YouTube-dagbog til Europa tour
Brys musikalske succes er ikke opstået på helt traditionel vis. Efter at have spillet med forskellige bands på pubber og barer i hjembyen Dublin besluttede han sig for at tage på en længere rejse. Målet var at besøge alle verdens 193 lande, men denne plan ændrede sig pludseligt.

Den unge musiker in spe lagde en sen aften en video af sine egne kompositioner på YouTube. Med videoen fik kanalen, der egentlig var tænkt som en virtuel rejsedagbog, pludselig stor opmærksomhed. Ved et tilfælde endte den hos Jonny Quinn, som udover at være trommeslager i Snow Patrol også står bag Polar Patrol Publishing. Derefter gik det for alvor stærkt, og Brys video er siden blev set af flere hundrede tusind verden over.

Den dag i dag deler Bry stadig videoer fra sin hverdag og musikalske eventyr. Sammen med et stort musikalsk talent har videoerne været med til at skabe en unik og personlig forbindelse til hans voksende fanskare.

Bry (IE)
Mandag den 1. maj 2017 kl. 21.00
Billetpris 130 kr. + gebyr
Køb billet og læs mere om koncerten med Bry.

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.