Thøger Dixgaard - Pressebillede

Charmerende umiddelbarhed fra toppen af dansk pop

VEGA præsenterer:
Charmerende umiddelbarhed fra toppen af dansk pop
De sidste fire år har Thøger Dixgaard været umulig at komme udenom på den danske popscene, og hans kommende Danmarksturné bringer popcharmøren forbi Lille VEGA den 7. marts.

Debutsinglen ”Former” strøg til tops på hitlisterne, og sparkede for alvor Thøger Dixgaard solo-karriere i gang. De seneste år har han vokset sig til at være en markant figur i det danske musikliv med landeplager på radioen, samt deltagelse i den nyeste sæson af Toppen af Poppen.

Debut-ep’en OK var et pragteksempel på Dixgaards lyriske evner og hans evne til at indkapsle momentet både musikalsk og tekstmæssigt. Ep’en indeholdt blandt andet singlen ”Blød Inden I”, som blev P3’s Ugens Uundgåelige og lå nummer et på den danske airplaychartliste i seks uger.

Sidenhen har Thøger Dixgaard udgivet den nye ep Pæn, der bl.a. indeholder singlerne ”Skinner”, ”Tø Mig Op” og ”CTRL-Z”, der alle ligeledes har toppet den danske airplay-hitliste.

Thøger Dixgaards kommende forårsturne bliver derfor en musikalsk oplevelse udover det sædvanlige – hvor publikum får mulighed for at opleve en artist, der formår at beskrive de følelser, vi sommetider har svært ved at sætte ord på. Fans kan også se frem til endnu mere ny musik, inden turneen starter.

Thøger Dixgaard (DK)
Torsdag d. 7. marts 2019 kl. 21.00
Billetpris: 175 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere og køb billet til koncerten med Thøger Dixgaard.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 350 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.