Dancehall-fest med Djämes Braun i Lille VEGA
Snør danseskoene godt torsdag den 14. november, for da vælter Djämes Braun Lille VEGA. Dancehall-duoen har kæmpe hits med som ”Duft af Ba-cone”, ”Kom og giv mig alle dine penge” og materiale fra deres nye ep, der udkommer i næste uge.

Dunkende dansegulve
De to barndomsvenner i Djämes Braun, Kenno samt Pilfinger, excellerer i at omsætte  deres vilde fantasier og skæve ordgøglerier til dansable dancehall-hits. Hvis du har været i nærheden af en radio det seneste år, har du næsten med garanti lagt øre til enten ”Duft af Ba-cone”, ”Kom og giv mig alle dine penge” eller ”Nethinde”. Alle numre er taget fra duoens selvbetitlede ep, som den 12. august bliver fugt op af ep’en Farlig Tiger.

Der har ikke været noget tema eller nogle regler for Farlig Tiger. Sangene har fundet deres egen vej og fortæller hver sin egen historie. Det har resulteret i en ep med højt til loftet og stof til eftertanke. Den fører lytteren ind på de dunkende dansegulve, ned ad barndommens gade og ind i normernes pres.

Mangfoldig palet
Førstesinglen fra den nye ep, ”Kvinder og Kanoner” feat. Barbara Moleko, udkom i april og har som alt andet fra Djämes Brauns side været et hit. Duoen er blevet streamet over 5,7 millioner gange det sidste år. Sangen er en hyldest til mangfoldigheden og en opfordring til at gøre en forskel, hvad enten den er stor eller lille. Temaet til sangen stammer fra Djämes Brauns egen barndom, hvor de voksede op i provinsen. Et sted, hvor janteloven ifølge duoen hærger, og der virkelig skal mod til for at bryde rammerne.

Succesfuld fritidssyssel
Egentlig begyndte duoen som en fritidssyssel. Siden begyndelsen af årtusindet har Pilfinger nemlig haft en succesfuld karriere som sangskriver og producer både i Danmark og USA med navne som Bikstok Røgsystem, Natasja, Xander, Outlandish, Johnson og Jordin Sparks på cv’et. Men da Kenno fik et studie i en bunker under Lergravsparken Station, opstod der et nyt åndehul. Efter Djämes Braun vandt KarriereKanonen på P3, var der dog ikke nogen vej tilbage, og de to barndomsvenner indtog Danmark med deres charmerende dancehall.

Fakta om koncerten
Djämes Braun
Torsdag den 14. november kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 125 kr. + gebyr
Billetsalg starter i dag via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuse.
Læs mere og køb billet til koncerten med Djämes Braun i Lille VEGA.