Dobbeltkoncert med Mellemblond og Mouritz/Hørslev i VEGA

Både det dansksprogede rockband Mellemblond og singer/songwriter-duoen Mouritz/Hørslev har i foråret udgivet roste album. Nu kan de opleves sammen, når de giver koncert i Lille VEGA den 28. november.

Mellemblond: Nyt album blandt årets bedste udgivelser
Mellemblond har med udgivelsen af Lysvågen for alvor skrevet sig ind i en dansk sangskrivertradition, der også tæller navne som Nikolaj Nørlund, Jens Unmack og C.V. Jørgensen. Lysvågen, der udkom den 25. marts på Tigerspring, har fået en overvældende modtagelse i pressen med flere 5-stjernede anmeldelser, og albummet er af flere kritikere blevet betegnet som årets bedste album. I den 5-stjernede anmeldelse fra Berlingske lyder det således:

Så kære venner, »Lysvågen« er en af de stærkeste dansksprogede plader, I kommer til at høre i år. Lidt af en drøm, faktisk. Midt i virkeligheden.
Læs hele anmeldelsen

Pladens første single ”Et øje” lå seks uger som #1 på Det Elektriske Barometer, og andensinglen ”Swimmingpoolens blå” kan høres på både P4 og P6. Forsanger og sangskriver Kristoffer Munck Mortensens uforlignelige sprogsans og evne til at skrive melodier, der sætter sig fast, har fortjent placeret Mellemblond blandt de allerbedste nye dansksprogede bands. Den nye plade åbner op for et lysere og mere indbydende udtryk, men Mellemblonds kendetegn - den poetiske, vedkommende sangskrivning og det stærke bandsammenspil - er intakte.

Mouritz/Hørslev: Sange om hverdag og savn
Sanger og sangskriver Mads Mouritz og sangerinde/forfatter Lone Hørslev udgav i april deres seneste og tredje fælles album Allermindst Dig Selv. Albummet fik 4/6 stjerner af Gaffa og cementerer det succesfulde samarbejde mellem den dygtige duo. Mouritz/Hørslev skriver sange om hverdag og savn. Det er sange om hjemløshed og følelsen af ønske sig væk, når lokummet brænder, sange om kærlighed og drømme og om at ønske sig gaver af ild.

Med poetisk bid og musikalsk indføling guider Mads Mouritz og Lone Hørslev deres publikum gennem en aften, hvor der både vil være mulighed for at grine og græde, lytte og danse og forhåbentlig tage lidt med hjem til eftertanke også. I VEGA optræder Mouritz og Hørslev med en perlerække af fantastiske musikere: Jacob Funch (guitar), Mads Andersen (trommer) samt Thomas Vang (bas).

Fakta om koncerten
Mellemblond + Mouritz & Hørslev (DK)
Torsdag den 28. November kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
140 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuse.
Læs mere og køb billet til koncerten med Mellemblond + Mouritz/Hørslev i Lille VEGA.