En aften i sludge-metallens hellige navn!
Lørdag den 11. april sender Russian Circles og Torche Lille VEGA på en vanvittig rutsjetur ned i et mørkt rige af distortion.

Chicagobaserede Russian Circles udgav i august deres syvende studiealbum, Blood Year. Numrene er indspillet i samarbejde med Kurt Ballou i Steve Albinis studie Electrical Audio i hjembyen.

Bandet blander endnu en gang atmosfæriske elementer fra black metal med lyden af sludge og stoner tilsat elementer af progrock. Russian Circles perfektionerer de potente, soniske eksperimenter. Det musikalske univers er spækket med riffs og tonstunge trommerytmer. Albummet har modtaget store roser for dens dybe mørke og nådesløses guitarkaos. Musikmagasinet New Noise skrev bl.a.:

”There’s a key storytelling arc to each song that is separate and distinct, and Blood Year is a world you want to live in, rather than just spending a requisite TV show’s 40 minutes and forgetting about it. This is memorable, mountainous music that grabs your attention from the beginning and never lets go.”

Bandet spænder umanerlig vidt i deres musik og springer fra et dyster, indre ekko til en eksplosion af metalrock på et splitsekund.

Bandet blev dannet i 2004 af barndomskammeraterne Mike Sullivan og Colin DeKuiper. Det var med albummet Geneva fra 2009 de fik deres store, internationale gennembrud. Med albummet røg det amerikanske band på lange verdensturneer og ramte en 24. plads på Billboards Heatseekers-liste.

Med sig på turen har de heavy metal-bandet Torche, der siden 2004 har eksperimenteret med genrer som sludge, doom og stoner rock. De bringer deres nyeste, anmelderroste album Admission, der udkom i juli.

Russian Circles + Torche (US)
Lørdag d. 11. april kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 220 kr. + gebyr
Billetsalget starter den 10. oktober kl. 11.00 via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere om og køb billet til koncerten med Russian Circles og Torche.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.