Få lektion i beskidt garagerock med The Jon Spencer Blues Explosion i VEGA

Pressemeddelelse   •   Maj 30, 2014 13:20 CEST

Få lektion i beskidt garagerock med The Jon Spencer Blues Explosion i VEGA
Den legendariske trio The Jon Spencer Blues Explosion er tilbage i VEGA med deres kæmpe bagkatalog og nyeste album Meat + Bone, klar til at rocke løs tirsdag den 22. juli i Lille VEGA.

Fuld smadder i over 20 år
På scenen og i studiet har Jon Spencer flået den amerikansk garagerock-scene fra hinanden og genopbygget den med sådan en vildskab og hæmningsløshed, at det svært at tro, der er noget tilbage. Men det er der! På trods af at trioen har over 20 år på bagen, er Jon Spencer og hans soniske terrorister stadig god for en vital og beskidt omgang oldschool rock’n’roll. Læs blot denne malende Gaffa-anmeldelse fra bandets koncert i Odense sidste år.

The Blues Explosion er støjende, legesygt, dansende, tungt, individualistisk og komplet ligeglad med, hvad vi synes. Musikken har travlt, den skal videre, lige indtil det øjeblik hvor den stopper op og skal vise os noget. Publikum er hovedsagligt mænd over 30, som gladeligt lader bussemænd blive rystet ud af næsen, hver gang Bauer og Spencer hugger i samtidig. Det vibrerer så dejligt i næsen. Sådan noget musik laver piger altså aldrig. Bussemandsmusik.”

Trioens musik har været stor inspiration for bl.a. White Stripes, The Strokes og The Hives.

Ingen playliste
Efter en lang pause fra turnélivet og studiet udsendte bandet i 2012 deres seneste album Meat + Bone, som de stadig turnerer med. Man kan sandsynligvis forvente en blandet playliste til koncerten i VEGA, da The Jon Spencer Blues Explosion er kendt for at gå på scenen uden nogen plan for, hvad de vil spille. De plukker bare lidt fra deres næsten 30 samlede udgivelser.

Meat + Bone er mixet af Spencer selv uden nogle ”special guests”, som bandet ellers har en forkærlighed for at invitere med i stort tal på deres produktioner. Albummet udkom i hælene på flere genudgivelser af bandets bagkatalog i 2010 i form af klassikere som Extra Width, Orange og Now I Got Worry.

Trioen er Jon Spencer på guitar og vokal, Judah Bauer på guitar og Russell Simins bag trommerne.

Fakta om koncerten
The Jon Spencer Blues Explosion (US)
Tirsdag den 22. juli kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
200 kr. + gebyr
Billetsalg starter senere i dag via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med The Jon Spencer Blues Explosion.

Kommentarer (0)