Iggy Azalea medbringer nyt materiale til sin koncert i VEGA

Pressemeddelelse   •   Feb 27, 2013 13:47 CET

VEGA og Live Nation præsenterer
Iggy Azalea medbringer nyt materiale til sin koncert i VEGA
Det kvindelige, australske rap-talent Iggy Azalea har netop udsendt singlen ”Work” som forløber for sit kommende debutalbum. Hun medbringer dermed nyt materiale, når hun indtager Lille VEGA den 10. marts.

Iggy Azalea
, som står til at skulle udgive sit debutalbum Work den 8. april, har netop udgivet førstesinglen af samme navn. Nummer er allerede nu at finde på BBC Radio 1Xtra’s playliste, og den unge rapper er fornyeligt blevet signet på det britiske pladeselskab Mercury Records.

Azalea, som oprindelig er døbt ”Amethyst”, må være skabt til et liv i berømmelsens lys. Den unge australske kvinde, begyndte allerede som 14-årig at udforske rim, og med sin hårdtslående attitude blev Azalea den første kvindelige ikke-amerikanske rapper på forsiden af det anerkendte hiphop-magasin XXLs årlige liste over rap-talenter, man skal holde øje med, kaldet Top 10 Freshman.

Da Azalea flyttede til USA i 2006 boede hun i starten i Miami og senere Atlanta, hvor hun var omgivet af sydstats-hiphop scenen. Derfor er hendes stil er også i høj grad inspireret af sydstatsstilen. Den unge rapper er netop nu på vej mod USA igen, hvor indspilningerne til hendes nye musikvideo til singlen ”Work” skal foregå.

Azalea er klar til at indtage hiphop verdenen med en stor portion karisma og en matchende udstråling. Så hvis man ikke nåede det i sommeren 2012, har man den 10. marts chancen for at opleve den energiske rapper og youtube fænomenet Iggy Azalea, når hun igen gæster København – denne gang i Lille VEGA.

Live, KB3 - 2012
4/6 stjerner - Gaffa

Fakta om koncerten
Iggy Azalea (AU)
Søndag den 10. marts kl. 20.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
175 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuse.
Læs mere og køb billet til koncerten med Iggy Azalea.

Kommentarer (0)