VEGA og Live Nation præsenterer
Ikoniske In Flames spiller med metal-musklerne i VEGA
Det svenske dødsmetal-band In Flames indtager søndag den 2. november store VEGA med død, hærgen og et nyt album.

Rendyrket vildskab
I snart 25 år har Svenske In Flames gjort deres indflydelse gældende på metalscenen. Bandet var sammen med At the Gates og Dark Tranquillity med til at skabe genren melodisk dødsmetal også kendt som Göteborg-lyden. Sidst de ikoniske svenskere stod på scenen i VEGA var der helt udsolgt.

På trods af positionen som bannerfører inden for melodisk dødsmetal har In Flames lyd udviklet sig så meget gennem karrieren, at det er svært at beskrive den med kun et enkelt ord. Rendyrket vildskab, død, ødelæggelse, lag af electronica samt vokaler, der pulserer mellem hård desperation og krystalklart rent er blot nogle af de ord, der passer på forsanger Anders Fridén og band. Lyt blot til numre som ”Deliever Us” og ”Sounds of a Playground Fading”.

Nyt materiale
Der har ikke været nyt materiale fra In Flames siden 2011, hvor Sounds of a Playground Fading ramte butikkerne. Albummet debuterede som nr. 27 på Billboards 200 liste. Bandet er nu endelig begyndt at røre på sig igen og har offentliggjort, at de i september måned er klar med nyt materiale.

Sniglyttet album
Det tyske metalmagasin Metal Hammer har fået lov til at høre tre numre fra det kommende album, der kommer til at hedde Siren Charms. Med kun de tre numre som udgangspunkt kommer Metal Hammer med det forsigtige bud, at albummet nok ligger sig i slipstrømmen af forgængeren og fortsætter med at udforske moderne metal.

De berømmende Hansa-studier i Berlin, hvor U2, David Bowie og R.E.M har indspillet, lægger lokaler til indspilningen af Siren Charms.

In Flames har de sidste mange år brugt forskellige elektroniske instrumenter som synthesizers og loops i deres sange. Anders Fridén har udtalt, at In Flames altid vil være metalband. Et metalband der bryder med eksisterende regler for genren og udfordrer den. Se om In Flames stadig formår at gøre dette i Store VEGA den 2. november.

In Flames (SE)
Søndag den 2. november. kl. 20
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 250 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 2. maj via VEGAs hjemmeside og billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med In Flames.