​Kultrockerne i dEUS slår igen art rock-kolbøtter

​Kultrockerne i dEUS slår igen art rock-kolbøtter

VEGA præsenterer:
Kultrockerne i dEUS slår igen art rock-kolbøtter
Belgisk dEUS skruer tiden tilbage til 1999, når de fejrer The Ideal Crash med en albumkoncert den 4. maj i Lille VEGA.

Der er intet simpelt over lyduniverset hos de belgiske kultrockere i dEUS. Heller ikke med 28-års erfaring i kroppen. Deres særegne lyd blander rock med alskens skæve indfald og var inspireret af egenrådige kunstnere som The Velvet Underground, Sonic Youth samt Tom Waits.

I 2019 fejrer bandet 20-års jubilæet for albummet The Ideal Crash, der cementerede deres status som et af de mest innovative indiebands i deres generation. Udgivelsen understregede den lurvede charme og skarpe kant deres art rock blev rost for. Til koncerten i VEGA spiller dEUS alle albummets 10 sange.

Touren er dog ikke en øvelse i doven nostalgi. dEUS arbejder for tiden på nye rock-kolbøtter til deres ottende album. Det er sat til at udkomme i løbet af 2019. Til den tid er den nye guitarist Bruno de Groote også godt spillet ind i bandet. Ifølge den elskværdige frontmand Tom Barman sætter The Ideal Crash høje standarder for det nye album.

It is the perfect time to get the engine going again, to get the fucking machine back on the road! If there was one moment where we should celebrate an album and take it on tour, it’s this one. It was a very important record for us, it’s twenty years old, andit’ll set high standards for the new songs.”

Det er især, når dEUS spiller live, at deres særegenhed og galskab kommer til udtryk. Der er masser af charme, overskud, skæve indfald og nærvær i deres eksperimenterende rocknumre.

dEUS (BE)
Lørdag d. 4. maj kl. 21.00
Billetpris 270 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 16. november kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til koncerten med dEUS.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +700 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.