VEGA, Beatbox Concerts og Smash!Bang!Pow! præsenterer
Populære HAIM spiller for første gang i Danmark
De tre amerikanske søstre i HAIM har betaget anmelderne med deres varme alt.-pop og vundet BBCs prestigefyldte ”Sound of 2013”-afstemning. Onsdag den 7. august kan den charmerende familietrio nydes i Lille VEGA.

De tre amerikanske søstre med efternavnet Haim bliver ofte sammenlignet med 70’er- legenderne Fleetwood Mac, men de trækker også på inspirationskilder, der er mere nutidige som Destiny’s Child, Kendrick Lamar, Jessie Ware og Azealia Banks. Og de forskellige genrer blandes til et eklektisk mix af varm, californisk alt.-pop med rock, R&B og hip hop-undertoner.

Trioen udgav sidste sommer ep’en Forever, hvorfra titelnummeret og singlen ”Falling” har været store hits for søstrene. Ep’en sikrede også bandet førstepladsen i BBCs præstigefyldte ”Sound of 2013”-afstemning.

Kommende stjerner ifølge BBC
I slutningen af hvert år vælger ledende folk i den engelske musikbranche og anmelderskare de navne, som de tror bliver stjerner i det følgende år og blandt disse kåres årets nye navn. Med kåringen slutter HAIM sig til den fornemme liste af vindere, der bl.a. inkluderer stjerner som Michael Kiwanuka, Adele, Jessie J, Corinne Bailey Ray og 50 Cent.

HAIM arbejder for tiden på deres debutalbum og har senest offentliggjort singlen “Don’t Save Me”, som har været P3s Uundgåelige. Debuten bliver produceret af bandet selv, Paul Epworth (Adele, Florence And The Machine, Bloc Party) og Ariel (No Doubt, Usher, Major Lazer).

Startede som familieprojekt
Søstrene blev som helt små en del af forældrenes coverband RockingHaim, der spillede på markeder og til velgørenhedsarrangementer rundt omkring i Californien. Som teenagere fik de lyst til at danne deres eget band. Fire år senere var den første HAIM-single en realitet.

Este, som er den ældste søster spiller bass, mens Danielle, den mellemste, spiller lead guitar og lægger stemme til de medrivende melodier. Hun har tidligere turneret med Jenny Lewis, Cee-lo Green og Julian Casablancas. Alana, den yngste søster, spiller guitar, keybord og percussion.

Læs mere om koncerten med HAIM.

HAIM (US)
Onsdag 7. august kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 130 kr. + gebyr
Forsalg starter mandag den 15. april kl. 10.00 via www.vega.dk, billetlugen.dk og i Fona-butikker.