Rost indiepop-sangerinde besøger Lille VEGA

Pressemeddelelse   •   Aug 12, 2015 10:00 CEST

VEGA og Live Nation præsenterer
Rost indiepop-sangerinde besøger Lille VEGA

Amerikanske Zella Day har høstet store roser for sine indiepoppede sangskriver-fortællinger, der udforsker spændingsfeltet mellem sandhed og fiktion. Den 10. november giver hun koncert i Lille VEGA.

I en alder af kun tyve år har amerikanske Zella Day formået at skrive sange, der udforsker historiefortællingens kunst sammen med emner som komplicerede forhold, hjertesorg, opløste hjem, kærlighed, lyst og fascination, der udfolder sig i et guitardrevet indie-pop univers.

Virkelige ’smalltown’-erfaringer blandet med fiktion
Zella Days debutalbum Kicker, der udkom i juni måned i år, høstede mange roser blandt andet for sin forening af storslået pop og støvet americana-folk. Albummet, der tager udgangspunkt i Arizona, hvor den unge sangskriver er vokset op, er baseret på en kombination af virkelige erfaringer fra sangerindens liv i den lille flække Pinetop og fiktive historier. Som for eksempel i form af karakteren Kicker, der er en ranchejer, og som hjalp Zella Days med at bringe sine malende fortællinger til live.

Stor opmærksomhed
Zella Day oplevede også hurtigt efter udgivelsen af sit debutalbum stor opmærksomhed fra både publikum og kritikere. Hurtigt strøg den unge sanger-sangskriver ind som nummer ét på det anerkendte site Hype Machine, og banebrydende medier som Interview MagazineViceNylon og Soma roste Zella Day til skyerne. Også New York TimesBillboard og Huffington Post gav Zella Day rosende ord med på vejen, og The Guardian sammenlignede Zella Day med artister som CHVRCHES og danske .

Zella Day (US)
Tirsdag den 10. november kl. 21.00