Spirituel folkrock fra den eksperimenterende Jonathan Wilson

VEGA og Live Nation præsenterer:
Spirituel folkrock fra den eksperimenterende Jonathan Wilson
Den amerikanske sanger, guitarist, sangskriver og producer Jonathan Wilson bringer sit eksperimenterende og yderst ambitiøse musikunivers til Lille VEGA den 31. marts.

Jonathan Wilson har i 2017 haft travlt med at producere Father John Mistys grammy-nominerede album Pure Comedy og en verdensomspændende turné som guitarist for Pink Floyd-legenden Roger Waters. 2018 fortsætter i samme travle spor, hvor den amerikanske kunstner bl.a. udgiver soloalbummet Rare Birds til foråret.

Det længeventede nye album byder på samarbejder med Lana Del Rey, Josh Tillman, Lucius og en ekstraordinær, musikalsk gave fra Larraji. Wilsons nye lyd tager det bedste fra modstridende verdener, og han har en hybridlignende tilgang til musikken, der svinger mellem syntetisk/akustisk og analog/digital. Han beskriver selv Rare Birds som et album inspireret af 80’ernes britiske produktioner frem for Sydcalifornien i 70’erne, som hans tidligere materiale har båret præg af.

Selvom pladens lyrik primært er udgjort af meditationer over et fejlslået forhold og kølvandet derefter, insisterer Wilson på, at Rare Birds ikke er et konceptalbum.

“It's meant more as a healing affair, a rejuvenation, a reconciliation, for others, and for me. I wanted to balance personal narrative with the need I feel for calming healing music” forklarer Wilson og fortsætter: “I think we need journeys in sound, psychedelic gossamer-winged music that includes elements consciously and purposefully to incite hope, positivity, longing, reckless abandon and regret. It's all in there."

Jonathan Wilson har udgivet to albums, Gentle Spirit i 2011 samt Fanfare to år efter. Sangeren turnerede i perioden mellem de to plader med Neil Young og Tom Petty samt spillede koncerter med Wilco og Tame Impala.

Jonathan Wilson (US)
Lørdag d. 31. marts kl. 20.00
Billetpris 210 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 15. december kl. 10.00 via vega.dk, livenation.dk og Ticketmaster.dk
Læs mere og køb billet til koncerten med Jonathan Wilson.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.