VEGA fejrer Spil Dansk Dagen med Mike Sheridan og fire danske upcoming-bands

VEGA fejrer Spil Dansk Dagen med Mike Sheridan og fire danske upcoming-bands

Spil Dansk Dagen i VEGA med Mike Sheridan
Til den traditionsrige Spil Dansk Dagen den 25. oktober byder VEGA på to spændende koncerter. I Lille VEGA spiller af en de ypperste elektroniske musikere herhjemme, Mike Sheridan, og i Ideal Bar kan man opleve fire danske upcoming-bands.

Sidste torsdag i oktober hvert år overtager dansk musik radio, tv, byrummet og musikscener landet over, når Spil Dansk Dagen bliver fejret. Dette har været en tradition siden 2001. VEGA støtter selvfølgelig op omkring arrangementet og holder traditionen i hævd ved at lade det elektroniske vidunderbarn Mike Sheridan starte en fest på scenen i Lille VEGA  og præsentere hele fire danske upcoming-bands i Ideal Bar - som en del af konceptet ”Din Koncert”.

Mike Sheridan i Lille VEGA
Mike Sheridan udgav i april sit andet album, Ved Første Øjekast, som opfølger til sit succesfulde debutalbum I Syv Sind og har siden da turneret landet tyndt med sit liveband. Turnéen har blandt andet budt på et meget rost show i DRs Koncerthus, hvorfra man kan nyde følgende optagelse.

Der er efterhånden gået tre et halvt år, siden Mike Sheridan udsendte sit roste debutudspil I Syv Sind - i en alder af kun 16 år. Musikken på det nye album er mere organisk end forgængeren, men i centrum er stadig den unikke elektroniske lyd, som Mike Sheridan er blevet kendt for.

Stucco Records præsenterer… i Ideal Bar
Det nyopstartede danske indie-pladeselskab Stucco Records inviterer på Spil Dansk Dagen til en showcase i Ideal Bar. Her kan man for kun 50 kr. opleve fire danske upcoming-artister, som alle udkommer på pladeselskabet i efteråret 2012 og foråret 2013.

De fire bands på scenen er electropop-duoen Lyrebyrds, de to rockbands Deafbeats og Brigadiers og pop-projektet Marlequin. Hør Lyrebyrds debutsingle ”Beaches” og få en forsmag på, hvad man kan forvente.

Koncerten i Ideal Bar er en del af konceptet ”Din Koncert”, som er præsenteret af Tuborg og VEGA, og som giver udvalgte arrangører mulighed for at skabe en koncert i VEGAs Ideal Bar. Læs meget mere om ”Din Koncert” HER

Fakta om koncerterne
Mike Sheridan (DK)
Torsdag den 25. oktober kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
130 kr. + gebyr
Billetter kan købes via VEGAs hjemmeside, Billetlugen og i Fona.
Læs mere og køb billet til koncerten med Mike Sheridan

Deafbeats + Lyrebyrds + Brigadiers + Marlequin
Torsdag den 25. oktober kl. 20.00
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
50 kr. + gebyr (inkl. en gratis koncertøl)
Billetter kan købes via VEGAs hjemmeside, Billetlugen og i Fona.
Læs mere og køb billet til Deafbeats, Lyrebirds, Brigadiers og Marlequin