VEGA Klub byder på ballet og techno

VEGA Klub byder på ballet og techno

Ballet på din bytur? Eller Techno I teateret? Det bliver vendt rundt på rutinerne, når VEGA klub og Den Kongelige Ballet præsenterer VEGA møder CORPUS.

Måske bliver du tilbudt en privat dans I et afsides rum, måske oplever du en karakter du aldrig havde forventet at møde eller måske bestiller du en dans til din ven. Meget kan ske når Corpus slipper deres dansere fra Den Kongelige Ballet løs til soundtracket fra Apeiron Crew.

Der vil sættes nye rammer for at opleve kunst. Ballet og techno er ikke de to kunstarter man normalt vil forbinde med hinanden, men kan disse to netop noget vi aldrig ville have forventet?

APEIRON CREW
Denne aften spiller halvdelen af den Københavnske techno kvartet, Apeiron Crew. Bestående af fire meget forskellige djs, er den kombinerede indsats af disse kvinder en eklektisk og opløftende tilgang til kunsten at “rave”. Forvent classic electro, hypnotic acid og hårdtslående techno når de er på.

Sara Svanholm aka Mama Snake er en væsentlig del af den danske techno- og housescene både som fast inventar på Culture Box.

Najaaraq Vestbirk aka Courtesy spiller techno, der lyder som var det taget ud af de mest rå klubber, sendt på tur ud i stratosfæren og tilbage til menneskene gennem utroligt vellydende kabler.

CORPUS – et danselabaritorium I Den Kongelige Ballet
Et eksperiment, hvor dansen udforskes, forandres, fornyes og forundrer sit publikum. Med I Føling - En Krigsballet, We're Not Waving We're Drowning, Interregnum og Feberhavnen har Corpus slået sig fast som et eksperimenterende, nytænkende initiativ i dansk ballet. De kunstneriske ledere er de kongelige balletdansere Esther Lee Wilkinson og Tim Matiakis. Danserne i Corpus' forestillinger og events er fra Den Kongelige Ballet og castes fra gang til gang.

Kom og vær med til at oplev en bytur I kunstens tegn – vi lover at det er tømmermændende værd!

VEGA Klub i september:
4/9: #SELVGJORT m. DJ Sød type + DOKKEDAL + Kasper Waaben - 5/9 VEGA møder Corpus m. Apeiron Crew - 11/9 Boogie Down m. Louis Petri + Kristoffer Lundberg - 12/9 Klub Regular - 18/9 Icelandic Evening m. Gisli Galdur + guest - 19/9 Borneland præsenterer: Les Loups  (Hamburg) - 25/9 Bang Ding m. J Splif + Wafande + DJ Graded + JJ Wild + IceKiid - 26/9
Marveles Mosell afterparty m. KCL

VEGA Klub er omdrejningspunktet for festen i VEGA. Det skal være en kulturel oplevelse at begive sig ud i Københavns natteliv og her vil VEGA Klub fremover bidrage med skæve events der tager udgangspunkt i festen, men som vil mere end det. Ved at udfordre publikum, rum og tid, genrér og kunstarter, er VEGA Klub stedet hvor man kan forvente det uforudsigelige.

Fakta om eventet
VEGA Klub: VEGA Møder Corpus + Apeiron Crew
Lørdag den 5. september kl. 23.00
Ideal Bar, VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Læs mere om eventet på VEGAs hjemmeside.