Ny Teknologi Skal Revolutionere Modeindustrien

Press Release   •   Feb 27, 2013 15:02 CET

Holdet bag DANfur har vundet Venture Cup finalen i Product & Technology. De vil revolutionere mode-industrien ved at introducere ny teknologi til materialer.

Der er ikke nok muligheder for designere når det kommer til farver i materialer. Hvis man vil udvide sit farve-repertoire har man i dag kun begrænsede muligheder og må ofte tage til takke med materialer af lav kvalitet.

Det vil holdet DANfur ændre og derfor endte de, efter et tæt opløb, med at vinde Venture Cups finale i kategorien Product and Technology og blev 25.000 danske kroner rigere.

Finalen foregik på Odense Rådhus. Her konkurrerede de med 3 andre dygtige hold studerende og forskere fra landets universiteter foran mere end 200 interesserede tilskuere.

”Det er uvirkeligt nu, at tænke at Danmark er klar til sådan et projekt. Det er meget positivt. Vores konkurrenter var så gode, så vi er helt målløse over æren. Det er så utroligt at tænke på at vi blot startede for 9 måneder siden. Det er gået så hurtigt, nu vi er kommet her og vi har vundet. Det har været en oplevelse man slet ikke kan forestille sig!” fortæller Jonas Skøjdt Møller.

DANfur blev udvalgt af en jury bestående fem erfarne og kompetente erhvervsfolk fra Amentos, Udvikling Fyn, Grontmij, CPH Inventures, Debitor Registret og Rail & Road Protec.

Præmien blev overrakt af Jytte P. Balle fra Awapatent der sponserede præmien.

Jurymedlem Per Givskov  der til daglig er ingeniør i Grontmilj A/S siger:

”Vi valgte DANfur fordi de scorede rigtigt højt på samtlige emner vi skulle evaluere på, lige fra hvad deres markedspotentiale var, deres team, deres forståelse af kundernes behov og deres mulighed for at gennemføre projektet. Der scorede højt. Vi diskuterede om der var et behov og hvor kompetente er teamet var, hvor langt er der til markedet, hvor er konkurrenterne henne, er produkterne gode nok. I vores kategori lå valget stort set mellem to hold, der begge havde meget stort potentiale og lå på et meget højt niveau. Vi var meget begejstrede over den entusiasme de udviste og hvor højt niveauet lå og hvor godt de talte, så det var da dem der så vandt.”

Adam Tønsberg, administrerende direktør i Venture Cup, fortæller om konkurrencen:

”Vi har årligt oplevet over 20% ubrudt vækst i tilstrømningen af nye dygtige deltagere og det gør Venture Cup til den største nationale konkurrence for iværksættere fra Danmarks universiteter.

Med nu over 1100 tilmeldte studerende i Venture Cup Idea Competition 2013, er der store forventninger til de vindende teams, som vi glæder os til at følge fremover!

Vi takker alle vores mange deltagere, finalister, vindere, professionelle jury medlemmer, samarbejdspartnere og sponsorer for at støtte op om det danske iværksættermiljø.”

Om Venture Cup Booster Pack

Til finalen blev der løftet sløret for store nye initiativer i Venture Cup. Adam Tønsberg, CEO, fortæller:

”For 13 år siden, da Venture Cup blev startet af McKinsey, var der få hold og store præmier. Når vi som i dag er oppe på over 1.100 deltagende, så er der rigtigt mange gode hold, som vores ressourcer ikke rækker til. Derfor har vi udviklet "Venture Cup Booster Pack". Venture Cup Booster Pack er en række produkter og services som er essentielle i de fleste startup's første leveår.

Til vores Startup Competition i midt Juni 2013, vil vi uddele denne Booster Pack's til 25 specielt udvalgte hold. Med hjælp fra sponsorerne i Venture Cup Booster Pack, der samlet pt. donerer mere end 5 mil. kr. i services til Venture Cup Booster Pack, har vi sammen nu mulighed for at hjælpe de 25 hold, med de mest vækstorienterede forretningsplaner, til at virkeliggøre drømmen og sætte de ideer i gang, som holder Danmark på landkortet som innovativt fremgangsland.

Hver dag arbejder vi hårdt for at Danmark via iværksætteri kan blive ved med at vokse og forny sig, at vore teknologier bliver bedre, mere effektive og grønnere -­ og at vores sociale arbejde kan vokse ud over vores grænser.”

Du kan læse mere om Venture Cup Booster Pack og sponsorerne på http://www.venturecup.dk/booster.

Om Venture Cup Idea Competition

Venture Cup Idea Competition er universiteternes egen iværksætterkonkurrence, hvor studerende og forskere har mulighed for at styrke deres idé og udvikle den til en investeringsklar forretningsplan. Konkurrencen bliver organiseret i samarbejde med syv af Danmarks Universiteter (AU, AAU, CBS, DTU, KU, RUC og SDU). Finalen afholdes i starten af 2013 med 4 konkurrerende hold i hver af de fem kategorier: Cleantech & Environment, Life Science & Medtech, Mobile & Web, People & Society og Product & Technology. Førstepræmien i hver kategori er 25.000kr, og der er mulighed for at vinde Peoples Choice præmien på ekstra 25.000kr. til selve finalen.

Venture Cup drives for universitetsmidler og med støtte fra private sponsorer (Grundfos, Novo, Awapatent og Ernst & Young) samt offentlige midler (bl.a. Fonden for Entreprenørskab og Erhvervs- og Byggestyrelsen). Over 200 investorer, serieiværksættere og erhvervsfolk bruger frivilligt deres tid på at være jurymedlemmer eller advisors for de deltagende hold i Venture Cup, og hvert år modtager et par håndfulde projekter betydelige investeringer efter deltagelse i konkurrencen. Gennem de sidste 10 år er næsten 200 videns- og vækstvirksomheder startet efter at have deltaget i Venture Cup.

For mere information: http://www.venturecup.dk/idea-competition/

Sine Morris

Presseansvarlig

Tlf. 60150182

E-mail: sm@venturecup.dk

Venture Cup is a non-profit organization constantly striving to help and inspire young entrepreneurs through access to advisors, workshops, networks and competitions. For the past 12 years we have facilitated the creation and growth of more than a 190 startups and continue to do so every day.

Venture Cup | www.venturecup.dk | Tel +45 3815 3377 | info@venturecup.dk

Attached Files