Samfundsansvar i affaldsarbejdet

Pressemeddelelse   •   Dec 22, 2015 14:15 CET

Vestforbrænding tager samfundsansvar ved at være en arbejdsplads, der beskæftiger mange praktikanter og unge under uddannelse.

- Hvert år sætter Vestforbrænding otte mål op, der fokuserer på de områder, ledelsen og medarbejderne skal prioritere ekstra, siger Vestforbrændings HR-chef Kirsten Hjort Steensbro. - Et af målene handler om at beskæftige lærlinge, elever og praktikanter, og i 2015 var målet 625 ugers beskæftigelse, hvilket vi nåede allerede først i december.

Fortsætter i 2016
- Som en er en stor, offentlig arbejdsplads med 330 medarbejdere i vidt forskellige jobfunktioner har vi både lyst til og føler en pligt til at have plads til elever, lærlinge og praktikanter, siger Kirsten Hjort Steensbro. – Når vi gerne selv vil tiltrække medarbejdere med gode uddannelser, må vi også være med til at sikre, at fremtidens medarbejdere kan få disse uddannelser.

Vestforbrænding forventer derfor igen i 2016 at beskæftige personer under uddannelse eller i jobpraktik i mindst 625 uger til gavn for både Vestforbrænding og elever og lærlinge.

Vestforbrænding beskæftiger især:
- job-praktikanter
- maskinmester-studerende, der skriver speciale
- IT-elever
- Elektriker- og automatikfagtekniker-elever
- Kontorelever

---  ---  ---

• Vestforbrænding har 330 medarbejdere på flere forskellige adresser omkring København og i Nordsjælland