I dag kommer Viaplay til PlayStation® 3

Nordens førende streaming-tjeneste med TV, film og direkte sportsudsendelser lanceres i dag på en af verdens mest kendte spilkonsoller, PlayStation®3. Samarbejdet betyder at Viaplay nu tilbyder Playstation-brugere med Viaplay-abonnement og Playstation Plus-konto ubegrænset adgang til markedets bredeste udvalg af tv-serier, film og direkte sportsudsendelser, direkte på en  PlayStation®3 med internetforbindelse. Viaplay og Sony tilbyder i begyndelsen også henholdsvis en måneds gratis Viaplay eller PlayStation®Plus-abonnement, så alle får mulighed for at afprøve tjenesten.

– Vi er meget stolte over vores samarbejde med Sony og Playstation®3. Som Nordens førende online-tjeneste er det både naturligt og spændende for os, at vi nu også kan tilbyde Viaplays indhold på en førende spilkonsol og fortsætte med at udvide vores tilgængelighed, siger Viaplays administrerende direktør, Niclas Ekdahl.

Samarbejdet med Sony er det seneste skridt i Viaplays satsning for at udvide rækkevidden og gøre TV, film og direkte sportsudsendelser tilgængelige på så mange platforme som muligt. Viaplay findes allerede på PC og Mac, smartphones, tablets, Viasat-Top-Bokser, Smart TVs og snart også på X-Box 360.

– Sony stræber hele tiden efter at kunne tilbyde en samlet platform for underholdning, og på Playstation har man længe kunnet spille spil, lytte til musik og se film. På grund af samarbejdet med Viaplay bliver vores nordiske brugere også de første i Europa til at få adgang til et bredt udvalg af direkte sportsudsendelser på deres PS3™, og konsollen får yderligere en dimension, siger Jim Ryan fra Sony.

Viaplay-applikationen kan nemt downloades fra Playstation Networks startmenu →TV/Videotjenester → "Mine Kanaler" på en PlayStation®3 med internetforbindelse.

Læs mere om PlayStation®3 på www.playstation.se
Læs mere om devices på http://viaplay.dk/devices

For mere information kontakt:
Janette Cohen, PR Manager
Telefon: +46 (0)73 6991978
E-mail: janette.cohen@viaplay.com

For spørgsmål om PlayStation®3, kontakt:
Marius Steen, PR Manager, Nordisk Film
Telefon: +45 (0)24275843
E-mail: Marius.Steen@nordiskfilm.com

Viaplay er Skandinaviens førende online-tjeneste for tv, film og sport. Viaplay tilbyder de nyeste tv-serier, tusindvis af populære film og direkte sportsbegivenheder i verdensklasse som den engelske Premier League, UEFA Champions League, NHL og Formel 1. Viaplay findes på computere, smartphones, tablets, SmartTV og Viasat-Top-Bokse.
Læs mere på www.viaplay.com.

Viaplay AB er en del af det internationale medieselskab, Modern Times Group (MTG) med virksomheder, der omfatter fire kontinenter og inkluderer gratis-tv, betalings-tv, radio og indholdsproduktion. MTG's Viasat Broadcasting driver gratis-tv og betalings-tv-kanaler, der findes på Viasats egen satellitplatform og tredjeparts netværk og distribuerer også tv via internettet. MTG er også den største aktieindehaver i Ruslands førende uafhængige tv-selskab, CTC Media.
Besøg www.mtg.se for flere oplysninger.

• Biograf, film, fotografi

• livestreaming
  • ps3

Læs mere på www.viaplay.com.

Besøg www.mtg.se for flere oplysninger.