Viaplay lanceres til Philips smart TV

I oktober lanceres Viaplay på Philips smart TV platform. Aftalen gør Viaplays udbud endnu mere let tilgængeligt og er Viaplays seneste skridt i ambitionen at gøre tv, film og sport tilgængeligt for alle der er tilsluttet internet.

Viaplay og Philips har indgået en aftale som betyder at alle Philips smart TV, med start i oktober, vil være udstyret med en Viaplay-app. Applikationen vil være tilgængelig i Norden via Philips smart TV platform og vil give Viaplays kunder adgang til et bredt udbud af tv-serier, film og live-sportsbegivenheder direkte i fjernsynet.

-          Med den nye aftale med Philips forlænges vores rækkevidde og vores udbud bliver mere tilgængeligt, siger Niclas Ekdahl, direktør for Viaplay.

Viaplay stræber hele tiden efter at forme fremtidens TV-kigning ved at gøre TV, film og sport tilgængeligt på flere forskellige enheder og for alle der er tilsluttet internet. Viaplay vil findes på Philips smart TV (2012 års modeller fra 6000-serien og opefter) med start i oktober.

-          Vi på Philips stræber efter at kunne tilbyde vores kunder ubegrænset underholdning på brugerens betingelser. Vi er stolte over samarbejdet med Viaplay som giver os mulighed for at tilbyde vores kunder netop dette, siger Joakim Örnstig, nordisk markedschef på Philips TV.

Aftalen betyder at Viaplay, som allerede findes til PC, MAC, tablets, smartphones, smart TV fra LG, Panasonic og Samsung og gennem Viaplays egen streamingboks.

For mere information, kontakt venligst:

Janette Cohen, PR Manager
Telefon: +46 (0)73 6991978
E-mail: janette.cohen@viaplay.com

Niclas Ekdahl, Direktør
Telefon: +46 (0)73 6991901
E-mail: niclas.ekdahl@viaplay.com

Viaplay er Skandinaviens førende onlinetjeneste for TV, film og sport. Viaplay tilbyder de seneste tv-serier, tusindvis af populære film och livesendte sportsbegivenheder i verdensklasse som engelske Premier League, UEFA Champions League, NHL og Formel 1. Viaplay findes til computere, smarte telefoner, tablets, Smart TV (Samsung, Panasonic og LG) og Viasat-Top-Bokse. Læs mere på www.viaplay.com.

Viaplay AS er en del af Modern Times Group (MTG), som er et internationalt medieselskab med virksomheder på fire kontinenter og som producerer blandt andet gratis-TV, betalings-TV, radio og indholdsproduktion. MTGs Viasat Broadcasting producerer de gratis-TV og betalings-TV-kanaler, som findes på Viasats egen satellitplattform og tredjepartsnetværk, og distribuerer også TV via internet. MTG er også den største aktionær i CTC Media, Ruslands førende uafhængige tv-station. Besøg www.mtg.se for mere information

• philips smart tv
  • tvplattform