Viasat klar med tv-dækning af Dana Cup

I næste uge afvikles den 32. udgave af ungdomsturneringen Dana Cup, som samler fodboldentusiastiske piger og drenge fra hele verden. Viasat er med på sidelinjen, så interesserede kan følge nogle af kampene fra turneringen på TV3 SPORT 1 og Viaplay.

Hjørring sørger igen i år for, at unge fodboldinteresserede får en uforglemmelig oplevelse, når den populære turnering Dana Cup afvikles fra d. 22. til 27. juli. På blot en uge skal der spilles 2.325 kampe. 921 hold er tilmeldt, og det er rekord for turneringen. Mange af holdene kommer fra de skandinaviske lande, men der er også deltagere fra bl.a. USA, Canada, Sydamerika og Afrika.

For fjerde år i træk er Viasat officiel mediepartner til Danmarks største ungdomsturnering i fodbold - og den tredjestørste af sin slags i verden. Det betyder blandt andet, at finalerne hos B19-drengene og G14-pigerne kan ses direkte på TV3 SPORT 1 og Viaplay. Tilsvarende producerer Viasat en times program fra turneringen, som vil blive vist på TV3 SPORT 1 i august.

Siden Viasat indgik samarbejde med Dana Cup, har Viasat hvert år inviteret et af vinderholdene til MTG's internationale fodboldturnering MTG United for Peace Cup. I år bliver det Dana Cups bedste danske G14-pigehold, der skal til Stockholm i midten af oktober for at dyste mod 14 andre nationer.

Samme weekend offentliggøres modtageren af Nobels fredspris i Oslo, og de unge får lov til at følge arrangementet fra Nobelmuseet i Stockholm. Museet vil også danne rammen om en række aktiviteter, som de unge fodboldspillere skal deltage i - aktiviteter, der alle har til formål at sætte fokus på kulturel mangfoldighed, tolerance og fred.

G14- og B19-finalerne fra Dana Cup vises direkte på TV3 SPORT 1 og Viaplay d. 27. juli kl. 13-16.

• fodbold
  • dana cup
  • ungdomsturnering
  • mediepartner
  • viasat
  • tv3 sport
  • hjørring

Viasat Broadcasting er en del af den internationale mediekoncern Modern Times Group (MTG), der har aktiviteter på fire kontinenter. Aktiviteterne dækker free-TV, betalings-tv, radio og indholdsproduktion. MTG’s Viasat Broadcasting distribuerer free-TV og betalings-tv-kanaler på egen satellitplatform samt i tredjepartsnetværk. Viasat tilbyder også tv-indhold over internettet. MTG er den største aktionær i Ruslands førende tv-udbyder, CTC Media. Modern Times Group er en vækstvirksomhed og noteret på Nasdaq OMX i Stockholm. For mere information se væsentligst mtg.se og viasat.dk.