Nyt træningscenter for hest og rytter åbner i smukke omgivelser på Ærø

Ærø Dyrlægerne og Ærø Hestefysioterapi har indgået et bæredygtigt, tværfagligt samarbejde, der 15. juni munder ud i åbningen af træningscenteret Equicenter på Ærø.

Åbent Hus

Equicenteret inviterer alle hesteinteresserede til Åbent Hus i de nye lokaler. Det sker lørdag den 15. juni kl. 13 på Vester Bregningemark 3, 5970 Ærøskøbing. Værterne, dyrlæge Stephanie Østblom og hestefysioterapeut Kirsten Warming Larsen, sørger for lidt mad og drikke og står begge klar til en snak omkring mulighederne for samarbejde m.m.

Tværfaglighed gavner hest og rytter

Equicenteret er for både fagpersoner og ryttere med eller uden hest. Træningscenteret tilbyder kurser i træning og genoptræning af hest og rytter. Der vil i sommerhalvåret også være mulighed for at tage hesten med på ferie med opstaldning i Equicenters dejlige, lyse stald og med et væld af træningsmuligheder i terrænet eller på centerets egen ridebane.

”Grundet vores tværfaglige samarbejde vil man som kunde opleve en mere helhedsorienteret tilgang til den problemstilling, man kommer med. Vi bidrager begge med specialviden inden for lidelser i bevægelsesapparatet og derfor opnår man i sidste ende en bredere og mere grundig udredning samt en genoptræning, der er skræddersyet til hest og rytter”, fortæller dyrlæge Stephanie Østblom.

Alle kurser udbydes i sommerhalvåret og altid som en pakkeløsning med transport samt forplejning.

Første kursus er i starten af september og fokuserer på opstartstræning af heste, som af den ene eller anden grund skal have generhvervet grundformen.

Dyrlæge Stephanie Østblom, telefon 52 19 13 46

Hestefysioterapeut Kirsten Warming Larsen, telefon 21 42 90 95

Træffes bedst efter kl. 14.

Hjemmeside: www.equicenter.dk

Alle billedere skal akkrediteres Camilla Jørvad.