Hafjell på vej til at blive Skandinaviens familiefavorit

Pressemeddelelse   •   Jan 17, 2018 08:00 CET

Foto: Hafjell Alpinsenter

Allerede næste sæson vil et helt nyt skitilbud være på plads i Hafjell. Efter sæsonen 2017-18 påbegyndes nemlig en omfattende ekspansion for at i mødekomme den voksende interesse fra familier. Et helt nyt skiområde med familievenlige nedfarter, en 6-sæders lift og et nyt børnområde, er bare nogle af de nye tilbud som planlægges.

Hafjell har i løbet af de sidste par år, haft en betydelig øgning af skandinaviske gæster. At udvikle og udbygge anlægget, er således en naturlig følgevirkning.

– Ekspansionen løser de kapacitetsudfordringer som anlægget står overfor. Med en ny 6-sæders expreslift som går højt op i fjeldet, får skigæsten en helt anden oplevelse. Det nye top-punkt i Hafjell giver mulighed for at nå alle pister fra et og samme sted, siger byggeleder Tommy Viken.

Hafjell 360°
Den nye stolelift har fået navnet Hafjell 360°. Den starter ved Mosetertoppen, hvor der allerede findes skiløb på alle niveauer, samt andre skibaserede aktiviteter i et snesikkert miljø. Det nye top-punkt på 1057 meter over havet, giver besøgende en 360° højfjeldsoplevelse med udsigt over dalen og høje fjelde i alle retninger.

– Dette er en del af en større plan for udviklingen af Hafjells familieprofil, hvilket er vigtigt for satsningen på de skandinaviske og europæiske markeder fremover. Der findes et stort potentiale og nu tager vi det første skridt, siger Daglig Leder for Alpinco AS, Odd Stensrud.

Dette første skridt er vigtigt for at udvikle et komplet tilbud, som også skal omfatte nye servicefunktioner og senge. Her samarbejder Hafjell Alpinsenter med Mosetertoppen Hafjell AS, om udviklingen af de centrale områder som grænser op til anlægget, 800 meter over havet. Første fase som bliver klar til sæsonstarten 2018, er budgetteret til NOK 80 mill.

Hafjell 30 år
Hafjell åbnede i december 1988 og fejrer 30-års jubilæum 2018. Ekspansionen bliver en ny milepæl.

– Dette her er den bedste gave vi kan give til alle trofaste og nye Hafjell-gæster på årsdagen, siger Odd Stensrud.

• Ny 6-sæders lift med kapacitet til 2600 personer pr/time
  • Længde 2000 m
  • Fuld komfort med vindskærm og varme i sæderne
  • Hastighed: 6 m/s, køretid til toppen: 5 min 35 sek
  • 5 km nye og udvidede familievenlige nedfarter
  • Sneproduktionsanlæg
  • Ny og forbedret "Frontyard for Kids"

Se animationsbilleder og film, samt dronebilleder og film fra Hafjell 360 her: https://www.dropbox.com/sh/a4sgwck9uwol6gc/AAA_grTkcBgf6wVp0tTddlMHa?dl=0

Fotokreditering:
Dronebilleder og film:  Knut Løkås
Animationsbilleder og film:  Structor

For mere information om Hafjell se www.hafjell.no

Kontaktpersoner:

Odd Stensrud, mobil  +47 419 15 611
Daglig leder, Alpinco Hafjell Kvitfjell

Kari Hanne Rudrud, mobil +47 411 06 811
Markedschef, Alpinco Hafjell Kvitfjell

VisitNorways fremste opgave er at promovere Norge som ferieland hele året. Vores satsningsområder er vinterturisme og skiløb, både alpint og langrend. Nyt fokusområde er vinteroplevelser i Nord-Norge, nordlys og nordlysaktiviteter. Sommerturismen indeholder aktiviteter som vandring, cykel og fiske, og vi samarbejder med alle de store byer og Hurtigruten som sejler langs kysten fra Bergen til Kirkenes hele året.
Er du interesseret i hvad Norge kan som ferieland, er du velkommen til at kontakte os. Du finder også mere information på visitnorway.com