Årets nyhed i Liseberg: Kom op og flyv i AeroSpin

Foto: Liseberg

Til sommer indvier forlystelsesparken Liseberg i Göteborg en interaktiv attraktion med flyvemaskiner i parkens nye område. AeroSpin byder gæster på en hårrejsende flyvetur 70 meter over havets overflade. Og de ekstra modige kan få deres fly til at dreje rundt om sig selv. En gang. To gange. Eller 40!

”Personen, der sidder i flyet, bestemmer selv, hvordan turen skal være. Det er det fantastiske ved AeroSpin”, siger Andreas Andersen, direktør hos Liseberg. Turen kan være alt lige fra en afslappende rundtur med udsigt over Gøteborg til en adrenalinpumpende omgang.

AeroSpin er et 35 meter højt roterende tårn med tolv arme. På hver arm sidder to flyvemaskiner. Flyene har hvert to håndtag, én per vinge, så gæsten kan bestemme, om flyet skal dreje rundt om sin egen akse under turen. Forlystelsen er placeret på bjerget, så flyene kommer hele 70 meter op over havets overflade. AeroSpin er den højeste forlystelse af typen ’Sky Roller’ i verden og er bygget af tyske Gerstlauer.

Ikke nok med at Liseberg i 2016 indvier parkens højeste forlystelse, AeroSpin, så åbner de også op for deres største nye område, Lisebergs Haver. 6.300 kvadratmeter på bjerget er forvandlet fra svært tilgængeligt og ubrugt terræn til et indbydende og smukt areal. Der er blevet gjort plads til smukke beplantninger og frodige grønne områder, der tilsammen giver en have i fin victoriansk stil. Investeringen i det nye parkområde er en del af projektet Green World Gothenburg, hvor Liseberg er én af seks hovedpartnere.

Foruden den dristige forlystelse AeroSpin kommer Lisebergs Haver også til at indeholde den fantasifulde legeplads Børnenes Paradis for små eventyrere samt en karrusel i to etager, Blomsterkarrusellen. I det nye område ligger desuden en havecafé og et picnicområde. Hvirvelvinden, der allerede er at finde i området, har også fået sig en tiltrængt ansigtsløftning. Den samlede investering for 2016 ligger på cirka 170 millioner svenske kroner.

”Det bedste ved parkens nye attraktioner er, at der kommer til at være noget for alle. Både for de allermindste, til mor og far og dem midt imellem”, siger Andreas Andersen. Børnenes Paradis og Blomsterkarrusellen er desuden gratis.

AeroSpin og det nye haveområde åbner samtidigt med Lisebergs forårsåbning den 23. april 2016.

Dette er Lisebergs Haver:

AeroSpin (Sky Roller):

Få en afslappende tur højt oppe i det blå med forlystelsen AeroSpin – eller grib styrepinden og få en hårrejsende snurretur.

Producent: Gerstlauer, Amusement Rides GMBH
Højde: 35 m
Antal passagerer: 24
Kapacitet: Cirka 480 ture i timen

Blomsterkarrusellen (Venetian Carousel):

For de små eventyrere venter fantastiske ture gennem et hav af blomster i den nye, storslåede Blomsterkarrusel.

Producent: Bertazzon 3B Srl
Højde: 7,9 m
Diameter: 11 m
Antal passagerer: 70 voksne eller 76 børn
Kapacitet: Cirka 1140 ture i timen
Højdegrænse: 0-110 cm

Børnenes Paradis:

Du kan klatre, svinge dig rundt eller bare gå på opdagelse på den fantasifulde legeplads. I Børnenes Paradis er der fire rutsjebaner, to hængebroer, to klatretårne og tre fuglebure, en klatrebane, seks nettunneller og et utal af lianer samt en karrusel.

Producent: Monstrum Aps (DK)
Højde: 9 m
Areal: 500 kvm.
Højdegrænse: 0 cm

Billeder:

Liseberg er en af de førende forlystelsesparker i Europa og tilbyder underholdning, attraktioner, restauranter og overnatning af højeste klasse. Hvert år byder parken 3,2 millioner gæster velkommen, hvilket gør Liseberg til Sveriges mest besøgte turistattraktion.

• Turisme

• liseberg
  • göteborg
  • forlystelsespark
  • lisebergs haver
  • aerospin
  • blomsterkarrusellen
  • børnenes paradis
  • sky roller

VisitSweden er en kommunikationsvirksomhed der promoverer Sverige som rejsedestination og styrker det svenske brand internationalt.

Anna Kron Boysen

Pressekontakt Senior PR Manager +45 2616 1376