Ny direktør for e-conomic ser frem til fortsat vækst

Efter seks måneders integrationsproces er Mads Rebsdorf nu udnævnt til direktør i e-conomic, der i 2015 blev en del af den nordiske Visma-koncern.

Med købet af det danske regnskabsprogram e-conomic i maj 2015 cementerede den nordiske Visma-koncern sin position som en af markedets førende udbydere af softwareprogrammer både inden for installerede og cloud-baserede løsninger.

• 2015 var et rigtig spændende år for Visma i Danmark, hvor e-conomic blev en del af Vismas Software-division. e-conomic har en stor markedsandel, høj kundetilfredshed og leverer stærk vækst og solid bundlinje. Som en del af Visma giver dette rigtig mange nye muligheder, som jeg glæder mig til at arbejde med, siger Mads Rebsdorf, der netop er udpeget som ny direktør i e-conomic, der fortsætter som datterselskab i Vismas SMB Software-division.

En bred vifte af produkter og løsninger

Visma står i forvejen bag en række fleksible og brugervenlige økonomi- og regnskabsprogrammer til stort set alle virksomhedsstørrelser og brancher. Udover dansk udviklede e-conomic finder man kendte og vidt udbredte systemer som Mamut, WinKompas, eAccounting, Summasummarum og Visma Business.

Inden opkøbet af e-conomic A/S var Mads Rebsdorf daglig leder af Visma Software A/S, og har som ny direktør for e-conomic nu det operationelle ansvar for både e-conomic og Visma Software i Danmark.

• Mads har været med os siden 2011. Han har en solid baggrund inden for software til virksomheder og et godt kendskab til det danske marked. Derfor er jeg helt sikker på, at han er den rette mand til jobbet, siger Eilert Giertsen Hanoa, der er direktør for Visma SMB Software Unit, om udnævnelsen.

Flere muligheder for kunderne

Visma Softwares danske ansatte flyttede inden sommeren sammen med e-conomic i Daniscos tidligere hovedkontor på Christianshavn i København. Her er arbejder nu omkring 180 medarbejdere med at servicere kunder og partnere samt udvikle tilstedeværelsen i markedet. Inkluderet i dette tæller organisationen ca. 60 udviklere, der understøtter koncernens mål om at blive en førende nordeuropæisk udbyder af software-as-a-service løsninger.

Gennem de seneste måneder er teams blevet sammenlagt på tværs af de to gamle virksomheder, så der fremadrettet er tale om én organisation, som kan tilbyde endnu flere muligheder for kunderne.

• Ved at kombinere det bedste fra vores to virksomheder kan vi gå i markedet med flere spændende produkter og bredere løsninger, der er attraktive for størstedelen af dansk erhvervsliv. Nogle produkter er allerede tilgængelige, andre vil blive lanceret i løbet af 2016 og 2017, siger Mads Rebsdorf.

Skalérbare løsninger til alle virksomheder

Danske e-conomic blev lanceret i 2001 og har i dag flere end 95.000 kunder i Danmark, Norge og Sverige. Programmet er populært i mange virksomheder, og også hos revisorer og bogholdere – blandt andet på grund af de mange branche- og virksomhedsspecifikke applikationer og værktøjer, der udvikles og tilbydes af mange tredjepartsleverandører og samarbejdspartnere.

• Med løsningerne fra Visma Software og e-conomic kan vi nu tilbyde danske virksomheder og organisationer en hidtil uset dyb og bred palet af regnskabs- og økonomiprogrammer samt brancheløsninger til eksempelvis butikker eller håndværkere, fastslår Mads Rebsdorf.

• Økonomi, finans

• økonomi
  • vækst
  • rådgivning
  • it
  • forretningsudvikling
  • bogføring

Visma leverer en bred vifte af produkter og ydelser til mange forskellige brancher, forretningsområder og kundetyper.

Vi er Nordens førende leverandør inden for økonomisystemer, detail-IT, outsourcing af løn- og økonomi, inkasso samt udvikling af og rådgivning om større it-løsninger.

Visma er en af Nordens største virksomheder med over 6.700 ansatte i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland, Rumænien, Letland og Litauen. Vores mange enheder og selskaber arbejder alle med effektivisering af forretningsprocesser på forskellige områder.

Det nordiske samarbejde gør, at vi har mulighed for at servicere virksomheder, der er repræsenteret i flere nordiske lande. Hvis din virksomhed har brug for assistance i flere af de nordiske lande, kan vi sammen skræddersy en løsning, der passer netop dit behov.

I Danmark er vi omkring 640 mennesker, der alle er parate til at effektivisere din virksomhed.

Astrid Zimmer Nielsen

Pressekontakt National PR Manager Visma Danmark Holding A/S +45 3151 2587

Rikke Junker Bundgaard

Pressekontakt Head of Marketing & Communication Visma Enterprise Danmark +45 4282 2663