Selvbetjent borgerservice med større kundetilfredshed

Borgere, virksomheder og politikere efterlyser effektive og tidsbesparende IT-løsninger, der er til at finde ud af og som virker. På konferencen Offentlig Digitalisering 2014, der afvikles i Musikhuset i Aarhus den 19.-20. marts, kan man se en Open Source CRM-løsning fra Visma, der opfylder kravene

Det er tiende år i træk, der bliver afholdt konference om digitaliseringen af den offentlige sektor i Danmark. Igen i år er de forskellige temaer, der omgiver offentlig digitalisering, i fokus. Herunder best practice som worst practice i forhold til offentlige it-projekter, borgerkontakt, digitale selvbetjeningsløsninger, velfærdsteknologi, og meget mere.

Konferencen gennemføres i Musikhuset i Aarhus den 19.-20. marts og henvender sig til alle aktører, der beskæftiger sig med digitaliseringen af det offentlige Danmark. Det vil sige de statslige og offentlige institutioner, kommunerne, regionerne, leverandørerne og konsulenthusene.

SKI-godkendt leverandør deltager

En af deltagerne er den nordiske IT- og konsulentkoncern Visma Consulting, der leverer forretningskritiske it-løsninger til den offentlige sektor samt udvalgte brancher i den private sektor.

Her er Visma Consulting A/S godkendt på rammeaftalerne SKI 02.15 og SKI 02.16 samt på SKI 02.18, der giver mulighed for at indkøbe konsulentydelser, projektydelser og standard it-løsninger – bl.a. andet indenfor elektronisk sags- og dokumenthåndtering (ESDH), Digitale selvbetjeningsløsninger og Applikationsintegrationsløsninger.

Ny selvbetjeningsløsning til Borgerservice

- Det er netop i kraft af denne ekspertise, at Visma Consulting på Offentlig Digitalisering 2014 kan præsentere en helt ny selvbetjeningsløsning til mere effektiv Borgerservice. Systemet er baseret på en Open Source standard CRM-løsning og rummer helt nye muligheder for tilpasning til kundes ønsker, forklarer direktør Allan Lundgaard Hamilton, der selv vil være til stede på Vismas workshop under konferencen.

I den statslige sektor har Visma Consulting mere end 15 års erfaring med at udvikle og vedligeholde alt fra borgervendte portalløsninger til forretningskritiske fagsystemer, der understøtter den komplekse og foranderlige lovgivning, offentlige myndigheder er en del af.

Øget brugertilfredshed og reducerede licensudgifter

- Hvis man interesserer sig for IT, der kan øge graden af selvbetjening, effektivisere sags- og dokumentstyringen og herudover øge datakvaliteten og kundetilfredsheden, så er man meget velkommen på workshoppen hos os under konferencen, understreger Allan Lundgaard Hamilton, der også fortæller, at den nye Borgerservice-løsning medvirker til at reducere licensomkostningerne hos kunden.

Offentlig Digitalisering 2014 arrangeres af DANSK IT og gennemføres med fælles introduktion, og herefter fortsætter konferencen i seks spor. Man kan læse mere på

• Data, Telekommunikation, IT

• offentlig digitalisering

Visma leverer en bred vifte af produkter og ydelser til mange forskellige brancher, forretningsområder og kundetyper.

Vi er Nordens førende leverandør inden for økonomisystemer, detail-IT, outsourcing af løn- og økonomi, inkasso samt udvikling af og rådgivning om større it-løsninger.

Visma er en af Nordens største virksomheder med over 6.700 ansatte i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland, Rumænien, Letland og Litauen. Vores mange enheder og selskaber arbejder alle med effektivisering af forretningsprocesser på forskellige områder.

Det nordiske samarbejde gør, at vi har mulighed for at servicere virksomheder, der er repræsenteret i flere nordiske lande. Hvis din virksomhed har brug for assistance i flere af de nordiske lande, kan vi sammen skræddersy en løsning, der passer netop dit behov.

I Danmark er vi omkring 640 mennesker, der alle er parate til at effektivisere din virksomhed.

Astrid Zimmer Nielsen

Pressekontakt National PR Manager Visma Danmark Holding A/S +45 3151 2587

Rikke Junker Bundgaard

Pressekontakt Head of Marketing & Communication Visma Enterprise Danmark +45 4282 2663