DEADMAU5 - > album title goes here < - Ude d. 24. august

Nyt album “> album title goes here <” ude d. 24. september

Preorder fra d. 14. august

Ny single ”Professional Griefers” ft. Gerard Way ude d. 14. august

Den kritikerroste verdensstjerne deadmau5 lukkede sig, efter sin afsluttede europatour, inde i sit studie i hjembyen Toronto for at færdiggøre sit kommende album ”> album title goes here <” der udkommer d. 24. september

Efter sin optræden med Foo Fighters ved dette års Grammy uddeling, hvor de optrådte med hans stellar remix af ”Rope”, fortsætter deadmau5 samarbejdet med folk fra rock-verdenen og har Gerard Way, forsanger i My Chemical Romance, med på sin nyeste single ”Professional Griefers”.
Singlen, der er ude d. 14. august, ligger i den tungere ende af deadmau5’ produktioner og er allerede nu blevet playlistet af BBCs Radio 1.

Fans fik første gang lov til at høre ”Professional Griefers” i en instrumental udgave på sidste års Meowingtons Hax tour, da deadmau5 spillede det under sin koncert på Lollapalooza. Vokalversionen af ”Professional Griefers” starter ud med tunge beats og forvrænget guitar hvorefter den bygger op med uharmoniske synths og munder ud et omkvæd med en af de mest distinkte vokaler i dagens rock.
Videoen til tracket, der både har deadmau5 og Gerard Way med, er skabt af Dave Stewart’s Weapons of Mass Entertainment produktionsselskab og har premiere senere denne måned.

Alle tracks på ”> album title goes here <” er originale deadmau5 produktioner. Albummet byder op samarbejder med ”Animal Rights” co-producer Wolfgang Gartner (Channel 42), Imogen Heap (Telecommunications), Chris James (The Veldt) og den legendariske hiphopgruppe Cypress Hill (Failbait).
Mange af de nye tracks har allerede været tilgængelige på deadmau5’ soundcloud som ufuldendte sange. På ”> album title goes here <” er disse tracks fuldendt som han havde tænkt sig at de skulle lyde.

”> album title goes here <” kan forudbestilles fra d. 14. august

www.deadmau5.com

www.facebook.com/deadmau5

www.twitter.com/deadmau5

www.deadmau5.tumblr.com

Trackliste for ‘> album title goes here <’

1. 1.       Superliminal
  2. 2.       Channel 42 – deadmau5 & Wolfgang Gartner
  3. 3.       The Veldt (featuring Chris James)
  4. 4.       Fn Pig
  5. 5.       Professional Griefers (featuring Gerard Way)
  6. 6.       Maths
  7. 7.       There might be coffee
  8. 8.       Take care of the proper paperwork
  9. 9.       Closer
  10. 10.   October
  11. 11.   Sleepless
  12. 12.   Failbait (featuring Cypress Hill)
  13. 13.   Telemiscommunications (featuring Imogen Heap)

About deadmau5

Joel Zimmerman, more commonly known as deadmau5 (pronounced ‘dead mouse’), is one of the world’s most respected electronic music producers of modern times. Enjoying international chart success with his singles ‘Sofi Needs A Ladder’, ‘Ghosts ‘n’ Stuff’ and ‘I Remember’,  he has also released three critically acclaimed albums: ‘4×4=12’, ‘For Lack Of A Better Name’ and ‘Random Album Title’, with a fourth album, ‘> album title goes here <’, due out September 24th, 2012. The multiple JUNO Award-winning and Grammy®-nominated artist performed at the 54th Annual GRAMMY Awards as part of its first ever telecast performance highlighting electronic music. His ability to push the boundaries of his talent grows at an equal rate to his fan base, which counts over 6.5 million on his Facebook page. A major touring act, he has headlined Lollapalooza, Outside Lands, Sonar, Virgin Mobile FreeFest, Ultra Music Festival and Electric Daisy Carnival, and sold out Rogers Centre in Toronto and PETCO Park in San Diego, as well as multiple consecutive nights at legendary venues like the Roseland Ballroom in NYC and the Palladium in Los Angeles. He recently appeared on the cover of Rolling Stone, marking him as the first EDM artist to do so.