IDA CORR er SÅ klar med ny single idag !

Pressemeddelelse   •   Feb 12, 2016 09:00 CET

Efter at Ida Corr skrev kontrakt med Warner Music, har hun det seneste års tid arbejdet på en masse nyt materiale, og har nu lagt releaseplanen for 2016.

Den første single er den storladne pophymne "Down", der sætter barren højt for niveauet af udgivelser i år :

"”Down" handler om forståelsen af og indsigten i, at alt der er noget værd, kræver at man kæmper for det. Vi har så travlt med hele tiden at kritisere og nedgøre de mennesker vi siger vi elsker. Efter min mening findes den perfekte relation ikke, kun mennesker der prøver at få plads til at være dem vi er. Og kampen består i accept af og respekt for dette. Kort sagt, hvis vi brokkede os lidt mindre over hinandens forskelligheder, kunne det være vi opdagede alt det smukke vi kan lære af hinanden”, fortæller Ida, der igennem hele sin sangkarriere har mødt og arbejdet med en lang række mennesker i deres fælles kærlighed til musik. Og hun har om nogen kæmpet for det hun hele tiden har troet på.

Hun startede bag trommerne som 6-årig i skolebandet, men smed stikkerne et par år senere for at synge. Som 11-årig vandt hun det allerførste MGP med bandet "Årgang 77" der lavede egne kompositioner.

Blev tilbudt pladekontrakt som 16-årig, og droppede ud af 1.g for udelukkende at koncentrere sig om musikken. Efter nogle år i konstellationer med Mark Linn, King Kane, Gnags o.m.a.,

dannede hun sit eget band med Christina Undhjem, og herefter stod den på udlandet både med band og solo.

Storhittede i ´07 med "Let Me Think About It", der gik #2 i UK og #1 på USA´s dancechart, hvorefter hun turnérede verden over op mod 5 år efter udgivelsen.

Samtidig med at hun blev mor til sønnen Cassius i 2011, var Ida også igang med sit eget pladeselskab og havde involveret sig i flere andre projekter.

Det hele blev dog for meget, og efter det en dag sortnede for hende, mistede hun for første gang lysten til musikken og trak derefter stikket i næsten 2 år.

Efter den lange ufrivillige "kunstpause" fandt glæden til at synge igen omsider tilbage :

"Jeg fik sendt kæreste og barn væk en weekend og gav mig ro til at komponere via garageband på computeren.

Uden grænser og begrænsninger åbnede sig nærmest en skjult kilde, hvor passionen til musikken og sangene kom væltende ud", fortæller Ida, der siden den weekend, har arbejdet med over 100 skitser.

At vurdere efter det høje niveau de nye numre har, blir 2016 Ida Corr´s år.

Første udspil er singlen"Down", der på flere måder har noget stort over sig, og tilsat Ida´s sublime vokal, står verden atter åben.

"Because when you need somebody, wanna keep somebody. You gotta fight for love. And If you want somebody, really love somebody. Make Them The only one, And don't bring Them down Down down".

("Down")

Albumdiskografi :