Kites & Komets klar med video til "She Lives In Neon Light"

Pressemeddelelse   •   Jun 18, 2013 11:52 CEST

Den 6. maj udgav Kites & Komets singlen "She Lives In Neon Light". Nu er den tidligere vinder af DR's Karrierekanon klar med video der har premiere på Gaffa.dk

Singleudspillet ”She Lives in Neon Lights”, der udkom d. 6. maj, blev til efter en koncert i Hamborg, hvor det kaotiske byliv omkring Reeperbahn kom ind under huden på frontmand Mikael Kærsgaard. Oplevelse af byen afbilledes i en historie om en ung piges liv og hendes forsvinden ind i byens skinnede neon lys - et smukt uptempo popnummer, som mellem linjerne gemmer en alvorlig tone om tomheden, der melder sig, når festens lys slukkes.

“She lives in the neon lights, brakes through the darker nights
throws you intriguing smiles, you can see it in her eyes”

Se videoen hos GAFFA her

Om videoen siger Mikael selv:
"Videoen er ligesom sangen inspireret af dobbeltheden mellem overfladen og det bagvedligende - I sangen er der fokus på de lysende facader der gemmer på hamborgs hårde byliv, mens dobbeltheden i videoen f.eks. illustreres ved den glade Bollywood-inspirerede dans, der gemmer på en pige ramt af ulykker."

Bag Kites and Komets finder man det 27-årige multitalent Mikael Kærsgaard, hvis bandhistorik også omfatter Munich og Hymns From Nineveh. Musikken er mixet af ingen ringere end Mario J. McNulty, som også står bag kæmpe successer som David Bowie, Manic Street Preachers og Kasmir. På mastering er der også hentet udenlandske kræfter ind - Chris Athens, som er mest kendt for sit  arbejde med Coldplay og Beastie Boys.

Musikkens udtryk bevæger sig i krydsfeltet mellem det iørefaldende dansable popunivers og en eftertænksom og længselsfuld lyd. og  Dualiteten er således gennemgående i Kites and Komets, både lyrisk og i projektets navn; Dragen som symbol på det fredfyldte og kontrollerede og kometen som den ukontrollable og kaotiske kraft. Også musikkens lyd er præget af modsætninger, hvor K&K ubesværet kombinerer det stramme skarpskårede elektropop med håndspillede beats og soulede vokalharmonier.

Facts:

·  Kites and Komets er et elektropop-projekt af 27 årige Mikael Kærgaard (Munich og Hymns From Nineveh)

·  K&K vandt P3s karriekanonen i 2011

·  I sommeren 2012 udgav K&K den selvbetitlede debut EP ”Kites and Komets”

·  Debut EP’en lå flere uger efter release i toppen på iTunes albumliste.

·  Singlerne ”When Love Turns To Me” og ”It's In Your Soul” har haft massiv succes på radioerne P3, P4 og P6 Beat.

·  K&K har spillet store festivaler som SPOT, Skanderborg, Kløften, Culture Clash (Hamborg) og Reeperbahn Festival i 2012.

·  K&K har netop indgået booking aftale med det anerkendte tyske selskab A.S.S Concerts, og det hollandske, Full Spectrum Booking, som skal arbejde for K&K i Tyskland, Østrig, Schweiz og Holland.

Før bandets Spot koncert spillede bandet også en akustisk version af nummeret for Out In The North