​Kongsted starter pladeselskab og udgiver single med Le Boeuf !

Pressemeddelelse   •   Okt 14, 2016 08:31 CEST

Kongsted åbner nyt pladeselskab "Chuck Records" og første udgivelse er Le Boeuf´s "Waiting For You" ! Check videoen her : https://www.youtube.com/watch?v=lmd9XU9-yF8

En af landets førende DJ´s, Kongsted, har med sin 15 års erfaring i branchen nu startet pladeselskabet Chuck Records med en ambition om at finde og hjælpe nye talenter indenfor klubmusikken :

"Jeg prøver at favne bredt i det elektriske univers og arbejde i organiske stemninger der ikke nødvendigvis henvender sig til den brede kommercielle fanskare. Det handler også om at gøre tingene anderledes og få artisten involveret i alt omkring udgivelsen, hvor jeg kan videregive den erfaring jeg har fået gennem årene", fortæller Kongsted der har opkaldt sit nye selskab efter sin hund, der igen er opkaldt efter Chuck Norris. Lige på og hårdt!

Den første udgivelse på Chuck Records er med Le Boeuf, der idag udsender singlen "Waiting For You".

Le Boeuf har produceret musik siden teenageårene og han har i løbet af de seneste år skabt en stor fanbase rundt om i verden med sin specielle blanding af Deep Tropical House og Nu Disco. Universet omkring Le Boeuf er homemade : "Jeg har DJ pulten i soveværelset, studiet i stuen og min kæreste sørger for det grafiske, blandt andet covers og videoer", fortæller Le Boeuf, der skiftede sit borgerlige navn Nicholas ud med en gradbøjning af sit tilnavn : "Vennerne kaldte mig ofte bøf i en periode hvor vi dyrkede meget styrketræning, så det var oplagt at lave et fransk twist på mit øgenavn, dermed blev "Le Boeuf" født. Boeuf på fransk er i øvrigt slang for musikalsk sammensmeltning, så det er et ganske rammende navn", tilføjer han.

Han er uden tvivl et af de nye lovende navne på den danske elektroniske musikscene og har på Soundcloud allerede rundet 7 millioner plays. Især hans remix af "Fresh Prince Of Bel Air" har givet international anerkendelse og åbnet mulighederne for den 28-årige dansker. Senest med remixes for DJ Mustard, Seinabo Sey, Rasmus Seebach, Kongsted m.fl. Udover stor succes og erfaring med remixes har Le Boeuf også allerede spillet en del live. 2016 har blandt andet budt på optrædener på Distortion og Tinderbox-festivalen, samt i udlandet, specielt i Norge, Tyrkiet og Spanien.