Præsentations-ep'er til DRs nye underholdningsprogram MENTOR - ude digitalt i dag

Pressemeddelelse   •   Aug 26, 2013 10:30 CEST

På fredag d. 30. august ruller det helt nye musikunderholdningsprogram Mentor over skærmen på DR. Konceptet er enkelt: seks musikalske personligheder skal være mentorer for seks unge og talentfulde sangere, som med mentorernes hjælp og vejledning skal udvikle og dygtiggøre deres musikalske kunnen.

Og inden Mentor på fredag for første gang vises, har publikum nu mulighed for på forhånd at stifte bekendtskab med de seks mentorer, som alle har fødderne solidt plantet på den danske musikscene. D. 26. august udgives nemlig seks små præsentations-EP’er, med seks udvalgte numre fra hver enkelt mentor; Nikolaj Nørlund, Julie Berthelsen, Anne Dorte Michelsen, Waqas Qadri, Nikolaj Steen og Lucy Love.

Hver mentors sangvalg er håndplukket fra deres respektive musikalske bagkatalog og giver et unikt og meget personligt indblik i hver enkelts karriere, udtryk og retning, som udgør fundamentet for deres faglige kvalifikation som mentor i programmet.

Om sangvalgene siger bl.a. Nikolaj Nørlund: ”Jeg ville gerne vise, hvor jeg er henne musikalsk i de her år. Derfor er et par af numrene fra mine to seneste album ”Tid Og Sted”, ”Alt Sammen, lige nu”. Og så havde jeg lyst til at komme med nogle artister jeg har produceret, som er forskellige steder i deres karrierer. Niels Skousen, Ulige Numre og Steffen Brandt.  Alt sammen musik jeg er rigtig glad for og stolt af”.

Julie Berthelsen fortæller om sit sangvalg: ”Det var svært at vælge sange ud, men jeg synes at de her seks sange fortæller en lille smule om min tid i musikken frem til nu. De to sange der kickstartede min karriere sammen med mit første album, og den gode rocksang som jeg elsker, og ikke mindst en ny fortolkning af en TV-2 klassiker, som jeg holder enormt meget af. Sidst har vi en sang der repræsenterer en stor del af mig, nemlig den grønlandske sang skrevet af min far”.

Anne Dorte Michelsen forklarer om sine udvalgte sange: ”De seks sange, jeg har valgt til denne EP er alle fra min solokarriere.  Det er sange, jeg selv er meget glad for, og som jeg stadig spiller til mine koncerter. Den ældste: "Jeg har lagt min våben" er fra min første soloudgivelse: "Mellem dig og mig" og den nyeste er sangen "Hjertet med" fra mit seneste album "Hvis du vidste"”.

Trackliste

Julie Berthelsen – Our Love Will Be the Light

Julie Berthelsen – Moments Bliss
Julie Berthelsen – Hele verden fra forstanden
Julie Berthelsen - Timmissatut Ilillunga (Som En Fugl)

Præsentations-EP - Nikolaj Steen

Nikolaj Steen - Promises
Spacehead - Insane
Peter Frødin/ Jimmy Jørgensen - Vent på mig
TV2 - Hallo Hallo
Sanne Salomonsen - Taxa

Præsentations-EP - Anne Dorte Michelsen

Anne Dorte Michelsen - Hjertet Med
Anne Dorte Michelsen - Før eller siden
Anne Dorte Michelsen - En lykkelig familie
Anne Dorte Michelsen - Jeg har lagt mine våben
Anne Dorte Michelsen - Snebær og kastanjer

De seks præsentations EP’er af de seks mentorer udkommer d. 26. august digitalt og er tilgængelige på iTunes, Spotify, TDC Play og Wimp.

For mere information om præsentations EP’erne, kontakt promotion manager på Parlophone Music: Julie Bekker. Mobil: 60 89 50 65 // Mail: julie.bekker@parlophonemusic.com

Om Mentor

Programmet er udviklet af Thomas Blachman, dansk jazzmusiker, komponist, producer og meningsdanner. Mentor præsenterer seks musikalske personligheder, der tager ansvaret på sig og giver deres viden og erfaring videre. De skal være mentorer for seks unge og talentfulde sangere, der har et ønske om at blive bedre med mentorernes hjælp, inspiration og kyndige vejledning. Gennem otte live-programmer er det op til seerne at afgøre, hvem der udfylder rollen som mentor bedst og dermed ender med at blive kåret som Årets Mentor i 2013.

For mere information om Mentor, kontakt presseansvarlig på DR: Camilla Jensen
Mobil: 28 54 23 74 // Mail: camj@dr.dk