THE MOUNTAINS - Ny single ”The Mountains” er P3s Uungåelige denne uge

Pressemeddelelse   •   Jun 24, 2013 12:49 CEST

Michael Møller (Moi Caprice) og Frederik og Fridolin Nordsø (The William Blakes + producere for bl.a. Fallulah og Outlandish) er gået sammen om et helt nyt band:  The Mountains. Første single ”The Mountains” er nu blevet udvalgt til at være denne uges P3s Uundgåelige!

De tre medlemmers ben er normalt plantet solidt i hver deres del af den danske musikscene.  Af denne grund er det ikke overraskende, at The Mountains er et orkester, der har været længe under vejs. De tres veje har krydset hinanden adskillige gange og allerede inden Michael Møller udgav sit soloprojekt og The William Blakes deres debutalbum, spirede en drøm om et fælles band. Så mellem indspilninger, turnéer og generel pleje af deres respektive karrierer begyndte Michael, Frederik og Fridolin at tale om at skabe noget nyt sammen. Om at forene Frederik og Fridolins popproduktioner og r&b-lyd med Michaels indiekantede vokal og lave den ambitiøse popplade, de hver især har drømt om at lave.

I efteråret skete det endelig. De tre medlemmers kalendere var frie og de mødtes for at virkeliggøre bandet. Det var ikke så vigtigt, om der kom en fuldlængde plade ud af det med det samme. Det handlede om at tage hul på den musik, der så længe bare havde været tankestrømme - om det så bare blev til et par enkelte sange.  Modsat normale indspilningsprocesser tog sangskrivningen legende nemt fat. Retning, ramme og ambitioner var helt synkroniseret og flere numre lå hurtigt færdige. ”The Mountains” er således første singleudspil og frontløber for albummet, som forventes til efteråret.

Se videoen til "The Mountains" her:

Sangen er ude digitalt idag:
iTunes
WIMP