Offentlig-privat samarbejde er nødvendig for at øge den mentale sundhed – og udvikle virksomheden

Når den digitale platform Konfront går i luften til september er det med flere offentlige samarbejdspartnere ombord. Og netop samarbejdet mellem offentlig-privat er vigtig, både for en privat virksomhed og for at øge trivsel og sundhed. Det mener founder og CEO i Konfront, Anne Kristine Schwartzbach.

Flere kommuner, en region og en af landets førende offentlige specialskoler er med, når den digitale platform Konfront er klar til at blive taget i brug medio september. Platformen, som bygger på kognitiv adfærdsterapi og virtual reality, kan være med til at skabe bedre trivsel og mental sundhed. Platformen skal i første omgang tages i brug hos mennesker med symptomer på angst.

- Jeg er så glad for, at flere offentlige instanser kan se mulighederne i Konfront. Jeg får så meget positiv feedback, når jeg har møder med kommuner, regioner og specialskoler, og det er afgørende for, at vi i fremtiden kan være med til at give mennesker med mentale udfordringer en bedre hverdag og en bedre trivsel, siger Anne Kristine Schwartzbach, grundlægger og CEO i virksomheden Konfront.

Som privat virksomhed ser Anne Kristine Schwartzbach kun en positiv synergi i samarbejdet med det offentlige.

- For det første betyder samarbejdet, at vi og vores produkt virkelig bliver testet i alle led. Og det optimerer vores arbejde i forhold til at have fuldstændig styr på alt fra indhold, til jura og tekniske detaljer. Og for det andet så er vi som privat virksomhed med til at skrue på de afgørende knapper i forhold til at gøre vores samfund mere agilt, når det kommer til at øge sundheden generelt, siger Anne Kristine Schwartzbach og fortsætter:

- Private virksomheder er nødvendige for udviklingen af sundhedsfremmende produkter. Det er i den private sektor, udviklingen af specielt velfærdsteknologi går stærkt, så det offentlige er også nødt til at lave samarbejder i den retning, hvis vi for alvor skal løfte opgaven. Og på den måde er vi afhængige af hinanden i offentlige-private samarbejder, uddyber Anne Kristine Schwartzbach.

Optimering og udvikling i samarbejde med kunderne

Konfront har været undervejs i flere måneder og påbegynder midt i september fase 1 og går ud på markedet. I fase 1 skal platformen vise sin værdi, men er også den periode, hvor samarbejdet med kunderne skal være med til at optimere platformen.

- Allerede i fase 1 skal vi selvfølgelig bevise, at platformens opbygning er rigtig. Det er altafgørende for det videre forløb, at kunderne er tilfredse. Men det er også en fase, hvor kundernes erfaringer skal være med til at justere de ting, der kan gøres bedre og anderledes, forklare Anne Kristine Schwartzbach.

Til det formål har Konfront ansat en implementeringsansvarlig, der skal indsamle feedback fra brugerne af platformen. Og det er et af de vigtigste punkter i Konfronts første levetid på markedet, vurderer Anne Kristine Schwartzbach.

- På den måde er de første kunder ekstremt værdiskabende for os. Og jeg er både stolt og taknemmelig over, at vi lægger fra kaj med så kompetente fagfolk og kunder, som vi gør, siger hun.

For mere info om Konfront platformens muligheder og indhold, kontakt CEO Anne Kristine Schwartzbach, T. + 452014 2916, info@konfront.io

Læs mere på www.welfaretech.dk