Det intelligente køleskab mindsker julens madspild

Inden vi ser os om, er julen igen over os, og med december kommer både hygge og mad i rigelige mængder, for julen er årets ultimative samlingspunkt for venner og familie omkring det veldækkede bord. Det gør samtidig julen til højtid for madspild, for hvem kender ikke til at lave alt, alt for meget mad til julegæsterne og til sidst ende med at smide resterne ud, der aldrig blev spist? Det er synd, både for den gode mad og for miljøet, men heldigvis er der god hjælp at hente hos det intelligente køleskab, der anviser præcis, hvor julens forskellige left-overs bedst opbevares for at forlænge deres holdbarhed og samtidig mindsker den dårlige samvittighed over at kassere god mad!

Netop nu er der stort politisk fokus på at mindske madspild i køkkenet. Det gælder både globalt, men bestemt også nationalt, for hver dansker smider hvert år mere end 60 kilo mad ud om året! I en travl hverdag kan det være en udfordring at få opbevaret alle typer mad i købeskabet på en gang, samtidig med der også er råvarer til kommende middage, men heldigvis rækker Whirlpool nu julemiddagen og miljøet en hjælpende hånd.

Whirlpools nye Absolute Design serie med 6th Sense Fresh Control teknologi forlænger holdbarheden af dine madvarer, og den specielt indrettede ’Activ0° Zone’ giver samtidig kød og fisk de ideelle vilkår i køleskabet. Vil du hellere nyde en snert af december på den anden side af nytår, er det vigtigt, at maden fryses hurtigt ned for at sikre den gode smag. Shock Freeze funktionen i fryseren fra Whirlpool sænker temperaturen til -23 °C på bare fire timer med et enkelt tryk, og så er det op til dig at fremtrylle et lækkert måltid af resterne, når lysten atter melder sig til andested og alt, hvad dertil hører...

Velbekomme!

Modellerne i ”Absolute Design” serien findes i flere forskellige udgaver og kan også fås som kombineret køle- og fryseskab. Priser fra 7.495,- kr.

Nærmeste forhandler anvises på tlf. 44 88 02 22

For yderligere information eller billeder, kontakt venligst:

House of Communication

Bettina Færgeman

bettina@houseofcommunication.com

• Mad

• miljø

Om Whirlpool koncernen:

Whirlpool koncernen er verdensledende inden for produktion og markedsføring af større husholdningsmaskiner med en omsætning på $19 milliarder (2011), 68.000 ansatte og 66 produktions- og forskningscentre rundt om i verden. Virksomheden fører Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og andre store brands i næsten alle lande verden over. Mere information om koncernen findes på www.whirlpoolcorp.com.

Om Whirlpool Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA):

Med cirka 11.500 ansatte, tilstedeværelse i 30 europæiske lande og produktion i 7 lande er Whirlpool EMEA et 100 % ejet datterselskab til Whirlpool koncernen.