Smarte produkter til det moderne hjem

Under designmessen i Milano viste Whirlpool prøver på lækre designløsninger, skræddersyet til det moderne hjem. Gennem intelligent teknologi, funktionelt design og miljøvenlige produkter skaber Whirlpool forudsætninger for en enklere, flottere og grønnere hverdag.

– Vores fokus er som altid på at skabe innovative løsninger til den moderne husholdning uden at gå på kompromis med funktion og design, forklarer Carsten Nederup, Commercial Manager i Whirlpool Danmark.

Forenkle hverdagen med Whirlpools 6TH SENSE Live technology
Whirlpool præsenterede under årets messe blandt andet en brugervenlig app, som gør det muligt via smartphone, tablet eller bærbar computer at interagere med og kontrollere dine husholdningsprodukter – både i og uden for hjemmet. Hvert produkt er koblet sammen via et Wi-Fi netværk og er på den måde i stand til både at sende og modtage information. Med et enkelt tryk kan du eksempelvis allerede aktivere indfrysningsfunktionen, når du er nede i butikken eller hente opskrifter og indkøbslister baseret på, hvad du har hjemme i køleskabet. Derudover kan du indhente oplysninger om dit energiforbrug og planlægge dagens forskellige aktiviteter for at mindske energiforbruget.

Whirlpool har dermed givet et glimt ind i fremtiden for den kommende generation af hvidevarer og deres forbedrede funktioner for forbrugeren.

- Den nye teknologi er et godt eksempel på, hvordan vi aktivt arbejder med at udvikle vores 6TH SENSE koncept. Det handler simpelthen om at forenkle hverdagen så meget som muligt for vores kunder. Foruden miljøvenlige produkter med optimerede præstationsevner kommer vi, takket være den nye teknologi, til at kunne tilbyde en lang række nye funktioner og tjenester, uddyber Carsten Nederup.

Lys som intuitiv vejledning
The Lighting Experience er et innovationsprojekt, som blev præsenteret på årets messe i Milano. Ved kreativt at bruge lyset på produkterne, i form af tydelig LED indikation og informativ skridt-for-skridt belysning, bliver det enklere og tydeligere for forbrugeren, hvordan produktet skal anvendes.

Graphics on Glass; lækker og elegant glasdekoration
Da køkkenet efterhånden er gået fra at være et arbejdsrum til et familierum, hvor socialt samvær er i højsædet, spiller materialevalget samtidig en større rolle. Whirlpools grafiske glas er en materialeteknik, der tydeligt præsenterer et design på forkant med udviklingen. Ved at anvende fine geometriske mønstre på glasset skabes en dekorativ 3D effekt, som vil glæde øjnene før, under og efter middagen. En designløsning der er særligt velegnet til boliger med åbne planløsninger, hvor det er vigtigt at stuen og køkkenet smelter sammen på en naturlig og elegant måde. Det nye design præsenteres med en serie af produkter bestående af emhætter, ovne og induktionskogeplader.

– For de der virkelig ønsker at sætte et personligt præg på deres køkken, er vores nye serie af emhætter med glaspanelfronte værd at prøve. Frontene findes med forskellige grafiske motiver og man kan let skifte front for at forny udtrykket i rummet. Ved at bruge frontene kan man skabe en flot sammenhæng mellem køkken og stue, men de henvender sig nok mest til de forbrugere, som tør lidt mere, slutter Carsten Nederup, Commercial Manager i Whirlpool Danmark.

• Mad, drikke

• energi
  • eurocucina
  • emhætte
  • teknologi
  • ovn
  • miljø

For yderligere information eller pressebilleder, kontakt venligst:
Carsten Nederup, Whirlpool Danmark, +45 61 63 84 78, carsten_nederup@whirlpool.com
Mikkel Riis-Jørgensen, Geelmuyden.Kiese, +45 20 77 12 81, mrj@geelmuyden-kiese.dk

Om Whirlpool Corporation
Whirlpool Corporation er verdens førende producent og forhandler af hårde hvidevarer med et årligt salg i 2010 på 18,4 mia. USD, 71.000 ansatte og 67 produktions- og teknologiresearchcentre verden over. Koncernen ejer Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og flere andre større varemærker, som sælges til forbrugere i næsten alle lande. Yderligere information om virksomheden kan findes på www.whirlpoolcorp.com.

Om Whirlpool Europe, Middle East & Africa (EMEA)
Med omkring 12.000 ansatte, tilstedeværelse i mere end 30 europæiske lande og produktion i syv lande er Whirlpool EMEA et helejet datterselskab af Whirlpool Corporation, som er verdens førende producent og forhandler af hårde hvidevarer. I 2010 havde koncernen et årligt salg på 18,4 mia. USD, 71.000 ansatte og 67 produktions- og teknologiresearchcentre verden over. Koncernen ejer Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht og flere andre større varemærker, som sælges til forbrugere i næsten alle lande. Whirlpools European Operations’ Center ligger i Comerio (VA) i Italien. For yderligere information, se venligst www.whirlpoolcorp.com.