SAP har certificeret Zalaris’ lettiske lønløsning

Nyhed   •   Dec 14, 2015 10:24 CET

Zalaris' egenudviklede lønløsning til Letland er som den eneste i landet blevet certificeret af SAP. Det giver Zalaris vækstmuligheder blandt eksisterende og potentielle kunder.

Zalaris har udviklet en lønløsning til brug i Letland, og SAP har nu certificeret løsningen. Dette er det første lettiske lønkørselssystem i SAP, og det betyder, at Zalaris er den eneste leverandør, der kan tilbyde SAP Payroll til eksisterende og nye kunder i Letland.

- For Zalaris betyder SAP-certificeringen, at vi kan levere en bredere lønløsning for globale kunder og lokale kunder i Letland, siger Hans-Petter Mellerud, som er koncernchef i Zalaris.

Zalaris har kunder, der opererer i forskellige lande, og på grund af forskelle i lovgivning og bestemmelser skal der udvikles særskilte lønkørselssystemer for hvert enkelt land. Statoil Fuel & Retail er kunde hos Zalaris og driver virksomhed i flere lande, deriblandt Letland. Løsningen, som nu er godkendt af SAP, blev udviklet og implementeret i samarbejde med Statoil Fuel & Retail og har det seneste år vist sig at fungere udmærket. Den samme certificerede lønløsning bliver nu implementeret for en af Zalaris' andre store kunder med opstart i andet kvartal.

- Det er første gang, Zalaris har fået en sådan løsning certificeret, og vi har nu den nødvendige kompetence og erfaring til at kunne udvikle tilsvarende landespecifikke løsninger til andre lande, hvor SAP ikke har en lokal løsning. Estland og Litauen er blandt de lande, vi overvejer, siger Mellerud.