PensionDanmark investerer i nyt hotel i Skejby i Aarhus

Det voksende erhvervsområde omkring Skejby sygehus har nu fået bekræftet et hotelprojekt. Det er Zleep Hotels, der skal åbne sit andet hotel i Aarhusområdet. Denne gang i samarbejde med NCC Property Development og PensionDanmark. Hotellets 100 værelser forventes at stå klar i maj 2019.

Hotel med fokus på bæredygtighed

PensionDanmark har valgt Zleep Hotels som brand og operatør af det nye hotelprojekt i Skejby. Med dette valg får Skejby et økonomihotel, der tilbyder god kvalitet til en god pris. De 100 værelser indrettes med kvalitetsinteriør, mens der i lobbyen bliver lounge, receptionsbar og fitnesslokale.

Byggeriet er målsat til at opnå guld i bæredygtighedscertificering efter DGNB-standarden. Det betyder, at ejendommen skal leve op til høje krav for miljømæssig, økonomisk, teknisk og social bæredygtighed. Det giver blandt andet et lavt energiforbrug og et godt indeklima.

Vi er meget tilfredse med at kunne føje denne hotelinvestering med en god beliggenhed i Skejby til vores portefølje af hoteller. Hotellet tæt på nærbanen og motorvejsnettet bliver det første DGNB-certificerede hotel i Aarhus med en lang lejekontrakt og et godt koncept, så vi forventer, at investeringen vil give medlemmerne et godt afkast i en lang årrække”, siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

PensionDanmark ejer i forvejen Comwell-hotellerne i Holte og Roskilde og er medejer af Copenhagen Marriott Hotel.

Et attraktivt erhvervsområde i vækst

NCC har i forvejen udviklet og opført en række erhvervsejendomme i Skejby.

NCC Property Development har gennem de sidste ti år spillet en aktiv rolle i udviklingen af Skejby Erhvervspark, som i dag fremstår som et af Aarhus’ mest attraktive erhvervsområder. Opførelsen af Zleep Hotel er et led i vores langsigtede ambition om at bidrage med en positiv effekt på miljøet samtidig med at vi skaber værdi for vores kunder – og vi er overbeviste om, at Zleep Hotels med sin centrale placering vil være et aktiv for området”, fremhæver Ole Faurby, adm. direktør, NCC Property Development A/S.

Efterspørgsel på hotelkapacitet

Foruden flere store kontorbygninger og det kommende supersygehus, ligger det nye hotel ved siden af et af Letbanens stoppesteder, hvorfra det er muligt at komme til Aarhus centrum i løbet af 17 minutter. Derudover opføres gratis parkering til hotellets fremtidige gæster, som nemt kan tilgå motorvejen. Mens flere hotelprojekter er i gang i Aarhus centrum, er dette det eneste bekræftede i det hastigt voksende erhvervsområde, Skejby. I Skejby Erhvervspark er der allerede flere end 20.000 arbejdspladser, og Aarhus Universitetshospital i Skejby vil beskæftige 9.000 personer, når det åbner i 2019, lige ved siden af og samtidig med det nye Zleep hotel.

Zleep Hotels har været i Aarhus siden 2013 med Zleep Hotel på Viby Torv, som med 126 værelser har vist sig at være et særdeles godt match både for Aarhus og Zleep. Vi har længe haft mere kapacitet i Storårhus på ønskesedlen, og med hotellet i Skejby dækker vi nu Aarhus både fra syd og nord. Hotellet bliver et rigtigt godt match for os og vil sikre, at vi kan dække en stor del af det behov, der er for kvalitetsovernatninger i byen til en skarp pris. Vi tror stenhårdt på Aarhus som en stærk erhvervsby, men også som turistby er der store muligheder, som vi gerne vil være med til at støtte op omkring. Vi glæder os rigtigt meget til at komme i gang i Skejby”, fortæller Peter Haaber, CEO i Zleep Hotels.

Dansk hotelkæde i vækst

Zleep Hotels er allerede veletableret på landsplan med ni hoteller i Danmark, heraf ét i Aarhus, hvor der allerede eksisterer et 126-værelsers hotel i Viby. Zleep Hotels styrker sin position i Aarhus med tilføjelsen af et hotel i den nordlige del af byen. Samarbejdet med PensionDanmark vidner om Zleep Hotels’ store potentiale for investorer, hvad enten der søges et brand eller en hoteloperatør, som kan sikre et højt afkast og en langvarig lejeaftale. Den danske hotelkæde består i dag af ni hoteller i Danmark. Foruden offentliggørelsen af hotellet i Skejby, har Zleep Hotels yderligere offentliggjort følgende åbninger i AalborgHillerødØrestad ved Royal Arena og Upplands Väsby nær Stockholm i 2019. Med det nye hotelprojekt i Skejby tager hotelkæden skridtet nærmere sit mål om at drive 20 hoteller i 2020.

Fakta om hotellet

• Hotellet skal brandes som og drives af Zleep Hotels
  • PensionDanmark bliver ejendomsejer
  • NCC Property Development er bygherre og developer
  • Hotellet forventes at åbne i maj 2019
  • Hotellet får 100 værelser, gratis parkering, gratis WiFi, træningsrum og receptionsbar
  • Ejendommen forventes at opnå en guldkarakter i bæredygtighed efter DGNB-standarden
  • Beliggenhed lige ved sygehuset i Skejby, centralt i erhvervsområdet og ved et Letbanestop
  • Zleep Hotels blev etableret i 2003 og opererer i dag ni hoteller (870 værelser) med yderligere fem sikrede hotelprojekter (680 værelser) i pipelinen til 2019
  • Det er et value-for-money koncept, der har fokus på at skabe rammerne om en god nats søvn
  • Priserne hos Zleep Hotels starter fra DKK 499

Yderligere oplysninger

PensionDanmark: Ulrikke Ekelund, kommunikations- og pressechef, tlf.: +45 2019 9238
NCC: Louise Enghave, kommunikationspartner, tlf.: +45 6013 6323
Zleep: Peter Haaber, adm. direktør, tlf.: +45 51 57 87 00

• bæredygtighed
  • danmark
  • hoteller
  • udvikling
  • zleep hotel aarhus skejby

• Midtjylland

Zleep Hotels er en innovativ virksomhed, der er i stor fremgang. Det er en virksomhed med noget på hjertet. Visionen er netop at tilbyde et prisvenligt kvalitetsprodukt. Hotelkæden består i dag af ni hoteller i Danmark. Yderligere fem hotelprojekter er allerede offentliggjort i alt. Målet er at operere 20 hoteller i 2020. For at kunne realisere det mål, skal Zleep Hotels kunne bevise sine kompetencer for at fremstå som en attraktiv franchisegiver, samarbejdspartner og investering. Læs mere om Zleep Hotels.