Domina Elegans OÜ

Ny innovation inom kosmetikbranschen, lyxig och naturlig hudvård från Domina Elegans och Dominus For Men!

Press Release   •   Aug 18, 2015 18:25 EEST

Idén för hudvårdsserien Domina Elegans och Dominus For Men kommer från Dr. Ruth Oltjer, som för flera år sedan i samarbete med andra läkare och forskare, började leta efter lösningar för bot av trycksår och brännskador. Resultaten var så effektiva, att man bestämde sig för att använda denna kunskap och erfarenhet även i kosmetikbranschen.

Dr. Oltjers avsikt var att skapa en hudvårdsserie, som är helt baserad på naturligt råmaterial, som inte innehåller några syntetiska konserveringsmedel och är både effektiv och ofarlig för hälsan.

Seriens utvecklingsteam, som består av läkare, kemister och biokemister runt om i världen, arbetar med full hängivenhet. Grundstenen är högkvalitativa råvaror, som är till 100 % naturliga och äger värdefulla egenskaper för huden. Den andra viktiga komponenten är val av rätt teknologi, som gör det möjligt för råvarorna att bevara sina ursprungliga egenskaper på ett riktigt sätt.

En av de mest omtalade ingredienserna som Domina Elegans Cell innovation serien innehåller är extrakten av vegetabiliska stamceller som  är en ytterst effektiv komponent som motverkar åldrandet, hjälper till förnyandet av hudceller, minskar djupet och längden av befintliga rynkor samt motverkar uppkomst av nya rynkor. Det handlar om en väldigt innovativ vetenskaplig upptäckt, som gör det möjligt att de vegetabiliska stamceller förblir ”levande” i krämens innehåll för längre tid. Extrakten av vegetabiliska stamceller har förmågan att ”återuppliva” och förnya befintliga hudceller och därmed intensifiera kollagensyntes. Kollagen är ett naturligt protein i våra kroppar, som säkrar hudens elasticitet. Vid åldrandet börjar kollagensyntes sakta ner och huden börjar slappna. Extrakten av vegetabiliska stamceller gör det däremot möjligt att sakta ner åldringsprocessen väsentligt. Som man vet, är extrakten av vegetabiliska stamceller just nu den mest effektiva komponenten som används inom kosmetikbranschen, som stimulerar kollagensyntes och hjälper till att förnya hudceller, genom att göra huden ungdomlig och strålande.

Domina Elegans och Dominus For Men erbjuder i dagsläget en mängd olika hudvårdsprodukter för att ta hand om huden dagligen, det finns allt från ansikts-, ögon-, hand-, hudkrämer, ansiktsserum, skönhetsmasker, rengöringsmedel och after shave produkter. Det finns helt enkelt något för allas behov oavsett hudtyp.

Hudvårdsserierna Domina Elegans och Dominus For Men är skapade av ett estniskt företag ChemI-Pharm som grundades av Dr. Ruth Oltjer år 1997 för att skapa rengörings- och desinfektionsmedel som är skonsamma för huden. Efter ett framgångsrikt resultat bestämde sig Dr. Ruth att använda sina kunskaper även inom kosmetikindustrin. Och letade fram de bästa ingredienserna från naturen b.l a stamceller.