Mallorcafastigheter

Mallorcafastigheter säljer lyxlägenheter i Bendinat som exklusiv agent

Comunicado de prensa   •   jun 11, 2014 13:17 CEST

Den ledande svenska mäklarbyrån, Mallorcafastigheter, erbjuder nyproducerade lyxlägenheter i det mest eftertraktade bostadsområdet på ön.

Vivian Grunblatt, grundare och VD i bolaget, är entusiastisk över att vara exklusiv agent för försäljningen av dessa unika förstklassiga bostäder.

- Lägenheterna ger ett fantastiskt boende med lyxig design och högsta möjliga livskvalité, säger Vivian övertygande.

Det är ett nytt lägenhetskomplex med ett privilegierat läge mellan Palma och Puerto Portals. Bostäderna finns i Gamla Bendinat som anses vara Mallorcas finaste område med endast 500 meter från havet, mitt emellan golfbanan och grönområden. Det är bara två kilometer till Europas mest exklusiva marina, Puerto Portals, och tre kilometer från Palma stad. Affärer, stränder och alla bekvämligheter finns inom gångavstånd.

Bostadsområdet heter Es Pinar de Bendinat och har byggts av Iberdrola, en av Spaniens mest kända byggföretag. Det finns 80 lyxiga bostäder som är fördelade på 6 låga byggnader bland 11 000 m2 trädgård med vacker medelhavsgrönska och ett trevligt poolområde. Lägenheterna har 2 till 4 sovrum och boytan sträcker sig från 116 m2 till 170 m2.

Iberdrola Inmobiliaria S.A. är ett moderbolag i Iberdrola-koncernen som har varit i branschen sedan 1993, då fastighetsbolagen i Iberdrola slogs samman. Under 1999 genomförde företaget omfattande åtgärder för styra sina investeringar inom tre huvudområden; marknadsföring och drift av bostadsprojekt, uthyrning och marktomter.

Om Mallorcafastigheter

Mallorcafastigheter grundades sommaren 2005 och gör idag fler affärer med svenska köpare än någon annan fastighetsbyrå på ön. Huvudkontoret ligger i Santa Catalina, där företaget erbjuder kunder experthjälp och lokalkännedom om förstklassiga egendomar. Mallorcafastigheters internationella team talar över åtta språk och vänder sig både till svenska och internationella köpare.