ABAX ryhtyy varotoimenpiteisiin koronavirusta vastaan uusilla työtaktiikoilla

Koronavirustapaukset ovat edelleen kasvussa, ja ABAX on päättänyt ryhtyä varotoimenpiteisiin. Kansainvälisenä yrityksenä, jolla on useita toimipisteitä Euroopassa, teknologiayritys tekee valmiustoimintaa. ABAX rajoittaa sisäistä matkustamista ja harjoittelee kotona työskentelyä. Tämä koskee kaikkia ABAXin 300 työntekijää.

ABAX seuraa COVID-19-viruksen leviämistä ja on päättänyt varautua kahdella tavalla työntekijöidensä ja heidän ympäristönsä turvaamiseksi. ABAXin Chief Performance Officer Atle Karlsen vastaa uusista toimenpiteistä. Yksi vatoimenpide on todellinen haaste.

Matkustusrajoitus

Karlsen ilmoittaa, että sisäinen matkustaminen ABAX-maiden välillä lopetetaan heti: Iso-Britannia, Puola, Alankomaat, Suomi, Tanska, Ruotsi ja Norja.

- Voimassa on matkustuskielto matkoille, jotka eivät ole ”liiketoimintakriittisiä” ja joilla ei ole välitöntä vaikutusta liiketoimintaan.

Karlsen selittää, että kielto koskee myös ennakkoon varattuja matkoja, jotka on siirrettävä tai peruutettava. Yhtiö ei myöskään pidä kokouksia toimiston ulkopuolella.

ABAXin 300 työntekijää pitävät etätyöpäivän harjoituksena

11. maaliskuuta ABAX harjoittelee sulkemalla kaikki toimitilat työntekijöiden pitäessä etätyöpäivää. Tämä on ensimmäinen kerta, kun kaikki 300 työntekijää kuudesta eri toimistosta Euroopassa työskentelevät kotoa käsin normaalina työaikana.

- Olemme hyvin valmistautuneita, joten tällä ei ole negatiivisia vaikutuksia asiakkaidemme toimintaan. Asiakkaat sekä yhteistyökumppanit tapaamme suunnitellusti. Tämä tapahtuma antaa meille vastauksen siihen, miten hyvin olemme varautuneet laajimpiin sairausten puhkeamisiin ja muiden yllättävien tapahtumien varalle.

Karlsen selittää, ettei ole mitään viitteitä siitä, että ABAX tai työntekijät olisivat enemmän tai vähemmän vaarassa kuin muut kansalaiset. Nämä toimenpiteet tehdään tarvittavien varotoimenpiteiden toteuttamiseksi ja ovat ensisijaisesti hyvää harjoitusta, hän toteaa lopuksi.

• Rakentaminen, alan kysymykset

Karolina Romakkaniemi-Alhonen

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointipäällikkö Markkinointi ja viestintä +358 40 482 2824