AbbVie on valittu yhdeksi maailman parhaista työpaikoista Great Place to Work 2017 -tutkimuksessa

ESPOO, 30.10.2017 – Great Place to Work® instituutti julkaisi 26.10.2017 listauksensa maailman 25 parhaasta työpaikasta. Kansainvälisesti toimiva AbbVie sijoittui sijalle 6. AbbVie on ainut lääketeollisuuden yritys 25 parhaan työpaikan joukossa.

“Meille on suuri kunnia saada tämä huomionosoitus, joka korostaa AbbVien pyrkimystä kehittyä ensiluokkaiseksi työpaikaksi, jossa työntekijämme voivat kukoistaa. AbbViella työskennellessä on ainutlaatuinen mahdollisuus innovoida ja tehdä laaja-alaista yhteistyötä. Samalla kaikkien tärkeimpänä tavoitteena on saada aikaan merkittäviä vaikutuksia sairastavien elämään”, sanoo Suomen AbbVien henkilöstöjohtaja Reeta Heino.

Yli 10 miljoonaa työntekijää 6 600 yrityksestä ympäri mailman osallistui Great Place to Work –organisaation toteuttamaan tutkimukseen, jonka perusteella maailman 25 parasta työpaikkaa valittiin. Tutkimuksessa selvitettiin työntekijöiden näkemyksiä johtajuudesta, organisaatiokulttuurista ja luottamuksesta työpaikalla.

”Olemme Suomessa erityisen ylpeitä siitä, että olemme voineet tarjota työntekijöillemme mielenkiintoisia ja työntekijän toiveet huomioonottavia urapolkuja. Näemme työntekijöissämme heidän nykyisen osaamisen lisäksi myös heidän kokonaisvaltaisen potentiaalinsa. Työntekijämme ovatkin pystyneet siirtymään organisaation sisällä  myös tehtäväalueelta toiselle, mikäli tähän on löytynyt henkilökohtaista kiinnostusta”, Heino sanoo.

”Lisäksi olemme panostaneet vahvasti työn ja muun elämän yhteensovittamiseen. Tarjoamme työntekijöillemme esimerkiksi liikuntamahdollisuuksia, sairaan lapsen hoitoapua sekä apua kotitöihin yhteistyökumppanimme kautta. Nämä ovat vain muutamia esimerkkejä siitä, miten uskomme työntekijöidemme kokonaishyvinvoinnin olevan merkittävä tekijä koko yrityksen menestyksessä ja työhyvinvoinnin kasvussa”, Heino jatkaa.

Aiemmin AbbVie on valittu yhdeksi Euroopan parhaimmista työpaikoista vuonna 2017. Lisäksi AbbVie on saanut maakohtaisen Great Place to Work –tunnustuksen Suomen lisäksi Alankomaissa, Australiassa, Belgiassa, Espanjassa, Irlannissa, Iso-Britanniassa, Italiassa, Itävallassa, Kanadassa, Koreassa, Kreikassa, Norjassa, Portugalissa, Ranskassa, Ruotsissa, Saudi-Arabiassa, Singaporessa, Sveitsissä, Tanskassa ja Turkissa.

Reeta Heino
Henkilöstöjohtaja, AbbVie Oy
reeta.heino@abbvie.com

Anna Kojo
Viestintäpäällikkö, AbbVie Oy
Puh. +358 50 308 56 16
anna.kojo@abbvie.com

• Kunniamerkit, kunnianosoitukset

• great place to work

AbbVie on maailmanlaajuinen, tutkimuslähtöinen biolääkealan yhtiö, joka aloitti toimintansa vuonna 2013 eriydyttyään Abbottista. Yhtiön missiona on kehittää ja markkinoida kehittyneitä hoitoja hankaliin ja vakaviin sairauksiin asiantuntemuksensa, sitoutuneen henkilöstönsä ja innovaatiokykynsä avulla.

Maailmanlaajuisesti AbbVie työllistää noin 29 000 henkeä ja markkinoi lääkkeitään yli 175 maassa. AbbViellä on Suomessa noin 85 työntekijää ja toimisto sijaitsee Espoossa.

Lisätietoa yrityksestä, sen työntekijöistä ja tuotteista saat osoitteesta http://www.abbvie.fi/?trackingSelection=Yes tai http://www.abbvie.com/.