Jyväskylän Adeccolla on alettu järjestää työturvallisuuskoulutuksia

Jyväskylän Adeccolla on alettu järjestämään työturvallisuuskoulutuksia Adeccon vuokratyöntekijöille ja asiakkaille. Koulutukset järjestetään yhteistyössä Adeccon entisen vuokratyöntekijän Henri Tiihosen kanssa. Yksi koulutus kestää aina kahdeksan tuntia.

Koulutuksille on Tiihosen mukaan tarvetta, sillä rakennus- ja teollisuuspuolen suurimmat työnantajat vaativat työntekijöiltään koulutuksien käymistä. Koulutuksissa käsitellään yleistä työturvallisuutta eli sellaisia taitoja, joita rakennus- ja teollisuuspuolella tarvitaan.

Tiihosen mukaan idea koulutuksien järjestämiseen lähti häneltä itseltään.

”Olin Sihtiin yhteydessä ja kehittelimme sitten yhteistyökuvion, että alamme tarjota koulutuksia vuokratyöntekijöille ja asiakasyrityksille säännöllisesti.”

Tiihonen työskenteli vuosina 2003 - 2005 Adeccon vuokratyöntekijänä. Sen jälkeen hän opiskeli historian ja yhteiskuntaopin opettajaksi Itä-Suomen yliopistossa. Tällä hetkellä hän järjestää päätoimisesti turvallisuusalan koulutuksia eli esimerkiksi työturvallisuuskortti-, tulityökortti- ja ensiapukoulutuksia.

Koulutuksia Adeccon kanssa on järjestetty viime vuoden lopulta, joten kovin pitkästä yhteistyöstä ei voida vielä puhua. Sen takia myöskään palautetta ei ole vielä juurikaan päästy keräämään. Koulutuksille on kuitenkin Tiihosen mukaan ollut kysyntää sekä talon sisältä, että asiakasyrityksistä.

• vuokratyö