HISTORY® juhlistaa Elviksen 80-vuotispäivää

HISTORY® juhlistaa Elviksen 80-vuotispäivää

Minkä arvoinen on Elvis Presleyn omistama kultakoru? Tai rannekello, jota hän käytti ensimmäisessä tv-esiintymisessään? Ne, ja monet muut historialliset esineet näkevät päivänvalon, kun HISTORY®-kanavalla juhlistetaan Kuninkaan 80-vuotispäivää 5. - 9. tammikuuta.

8. tammikuuta tulee kuluneeksi tasan 80 vuotta siitä, kun Elvis Aaron Presley syntyi Tupelossa, Mississipissä. Nyt, lähes neljä vuosikymmentä Elviksen kuoleman jälkeen, häntä pidetään yhä yhtenä 1900-luvun ikonisimmista kulttuurihahmoista, ja hänen legendansa elää elokuvissa ja klassikkohiteissä kuten Heartbreak Hotel, Love Me Tender ja Jailhouse Rock-sekä suuressa määrässä muistoesineitä vaatteista ja koruista autoihin, instrumentteihin ja jopa kummallisiin henkilökohtaisiin löytöihin.

Pawn Stars -sarjassa jengi saa käsiinsä Elviksen 70-luvulla pitämän, mittatilaustyönä tehdyn ns. Superfly-takin. Se on yksi legendaarisimmista vaatteista Elviksen kimaltelevasta vaatekaapista ja oli esillä Elvis Presley -museossa Tennesseessä 30 vuotta. Harvinaisen vaatekappaleen omistaja hamuilee 75 000 dollarin kauppahintaa- mutta onko takki todella sen arvoinen?

Cajun Pawn Stars -sarjassa Jimmie iskee silmänsä ajattomaan rannekelloon, joka kuului rock 'n' rollin kuninkaalle ja joka nähtiin Elviksen ensimmäisessä tv-esiintymisessä. Louisianan puoti saa myös mahdollisuuden ostaa erittäin uniikin osan Elvistä... yhden hänen hampaistaan! Harvinainen aarre on ollut Elviksen kihlatun Linda Thompsonin hallussa. Ilmeisesti Elvis söi suklaapatukkaa, kun hammas irtosi, ja Elvis antoi sen Lindalle. Tarina on hieno, mutta saako hampaasta myös hienon hinnan?

Las Vegasissa panttilainaamoon tuodaan varhainen Elvis Presleyn levytyssopimus. Kuinka pitkälle tiimi menee saadakseen kappaleen musiikkihistoriaa? Myös Elviksen omistama suuri kultainen kaulakoru on saattaa olla kaupan. Asiakas väittää olleensa Gracelandissä vieraana ja saaneensa korun Elvikseltä itseltään. Tapauksesta on valokuvakin, jossa hän poseeraa yhdessä Elviksen ja korun kanssa. Asiakkaan mukaan korusta on tarjottu 400 000 dollaria, mutta Rick ei ole vakuuttunut. Ehkä Rick silmäileekin mieluummin Elviksen konsertissa käyttämää huivia, tämän sairaskertomusta tai tennismailaa?

Storage Wars -sarjassa Dave innostuu löydettyään Memphis Press -sanomalehden harvinaisen painoksen päivältä, jolloin Elvis kuoli. Jos se on aito, arvo liikkuu tuhansissa dollareissa. Shipping Wars -sarjassa Chris ja Robbie kuljettavat kaksi kappaletta musiikkihistoriaa Georgiasta Floridaan: Elviksen kullanvärisen Cadillacin ja hänen Las Vegas -haalarinsa 70-luvun puolivälistä.

Tällä viikolla HISTORY-kanavalla tapahtuu muutenkin: Storage Wars Texas-sarjan uusi tuotantokausi alkaa 6. tammikuuta.

OHJELMISTO
:

Maanantai 5. tammikuuta
21.00 Pawn Stars: The Bald and the Beautiful
21.30 Cajun Pawn Stars: Pair of Jokers

Tiistai 6. tammikuuta
21.00 Pawn Stars: Love Me Spender
21.30 Cajun Pawn Stars: The King and his Crown
22.00 New season: Storage Wars Texas 5

Keskiviikko 7. tammikuuta
21.00 Pawn Stars: King’s Bling
21.30 Cajun Pawn Stars: All Shook Up

Torstai 8. tammikuuta
21.00 Pawn Stars: Peacemaker
21.30 Pawn Stars UK: Elvis & Bond

Perjantai 9. tammikuuta
21.00 Storage Wars: Senior Center Showdown
21.30 Shipping Wars: The King and his Axe

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.