Villi teoria: Sieppasivatko avaruusoliot kadonneen Malaysia Airlinesin koneen?

Villi teoria: Sieppasivatko avaruusoliot kadonneen Malaysia Airlinesin koneen?

Yli vuosi sitten Malaysia Airlinesin lento 370 katosi kuin tuhka tuuleen. Mitä tapahtui koneelle ja sen 239:lle matkustajalle ja miehistönjäsenelle? H2® -kanavalla kaksituntisessa dokumentissa Ghost Planes & the Mystery of Flight MH370 tutkitaan monia teorioita lennon kohtalosta - onnettomuuksista sieppauksiin ja vakuutuspetoksesta avaruusolioiden osallisuuteen.

8. maaliskuuta vuonna 2014 Malaysia Airlinesin Boeing 777 -matkustajakone katosi matkalla Kuala Lumpurista Pekingiin. Jättimäiseen etsintäoperaatioon osallistui 26 maata, mutta useiden kuukausien jälkeenkään ruumiita tai koneenosia ei löytynyt. Tällä hetkellä tutkijoiden huomio kohdistuu Intian valtamereen Australian länsipuolella, jonne kone saattoi iskeytyä.

Viranomaiset ja lentoalan asiantuntijat ovat yhä ihmeissään, ja ihmiset ympäri maailmaa ihmettelevät miten suuri, moderni matkustajakone voi kadota jättämättä jälkeäkään.

Dokumentti Ghost Planes & the Mystery of Flight MH370 sisältää asiantuntijoiden ja matkustajien perheenjäsenten haastatteluja, tietokoneanimaatioita, dramatisointeja ja arkistouutiskuvaa, joiden avulla katsoja kuljetetaan koneen kohtaloa pohtivien monien teorioiden halki.

Oliko kyseessä onnettomuus, lentäjän itsemurha, terroriteko vaiko ehkä vakuutuspetos? Iskikö meteoriitti koneeseen? Jotkut salaliittoteoreetikot jopa uskovat, että koneen kohtaloksi koitui salainen sotaoperaatio, vakuutuspetos tai avaruusolioiden sieppaus.

MH370-lennon katoaminen on yksi lentohistorian ihmeellisimmistä tarinoista, mutta se ei ole ensimmäinen laatuaan. Yli 80 lentoalusta on julistettu kadonneeksi vuoden 1948 jälkeen. Dokumentissa palataan myös aiempien ”aavekoneiden” tapauksiin.

Ghost Planes & the Mystery of Flight MH370 nähdään H2-kanavalla sunnuntaina 28. kesäkuuta klo 22.00.

Esikatselukopio ohjelmasta on tarvittaessa saatavilla - ota meihin yhteyttä.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.