Ovatko ulkomaiset treffisivut huijausta? 8 vinkkiä asian selvittämiseen

Uutinen   •   Elo 30, 2017 10:16 EEST

Kuva: 123rf.com

Hunajapuput, deittihuijaukset, feikkiprofiilit… näistä varoitellaan alituiseen netissä deittailevia. Onko huoli todellinen, mistä erottaa luotettavan sivuston? Treffisivustot.fi listasi merkit, jotka kielivät huijaussivustosta.

Netissä toimii suomeksi kymmeniä treffisivustoja, joista jopa puolet voi olla huijaussivustoja. Tiivistettynä voidaan todeta, että erityisen tarkkana kannattaa hääriä ulkomaisilla sivustoilla, mutta toki niistäkin löytyy luotettavia sivustoja.

Näin löydät luotettavan treffisivuston:

1. Vältä naisille ilmaisia sivustoja.
    Nämä sivustot saavat rahansa yksinäisten ja seksinkaipuisten miesten kukkaroista, ja kuukausimaksut ovat todella tuntuvia. Sivustoilla mainostetaan puolen käyttäjistä olevan naisia, mutta todellisuudessa aitoja naisia voi olla vain muutama promille. Suurin osa profiileista on usein tekaistuja, kuten paljastui muutama vuosi sitten kuohuttaneessa Ashley Madison -sivuston tietovuodossa. Feikkiprofiilit varmistuvat nopeasti googlaamalla epäilyttävää profiilikuvaa. Yhdellä kuvalla saattaa löytyä satoja treffiprofiileja ympäri maailman…

2. Vältä seksiseuraa tarjoavia sivustoja.
    Ilmaista seksiseuraa netistä… kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, joten se ei ole totta. Sivustot seksiseuran hakemiseen toimivat usein samalla idealla kuin naisille ilmaiset sivustot, eli miehet maksavat lystistä, jota eivät koskaan saa. Suomeksi toimii pari ulkomaista firmaa, jotka tehtailevat tämänkaltaisia sivustoja. Esimerkiksi itävaltalainen Entertainment Network GmbH & Co. KG, jonka sivustoja ovat Flirtfair, Badults, Kypsääseuraa ja Sexpartner.

3. Katso vertailut ja kokemukset.
    Treffisivustot.fi esittelee deittisivut rehellisesti ja kokoaa myös käyttäjien antamat tähtimäärät sekä kokemukset sivustoista. Näin huijaussivustot paljastuvat nopeasti. Netistä voi kuitenkin löytyä vertailusivustoja, joiden intressi on nostaa tiettyjä treffisivuja. Mikäli sivustolla on rehellisen oloista negatiivista ja positiivista palautetta, sen kokemuksiin voi luottaa. Sen sijaan treffisivun omia rakkaustarinoita, kokemuksia ja kommentteja ei kannata ottaa todesta.

4. Luota kotimaisiin treffisivustoihin.
    Täysin suomalaisia sivustoja ovat ainakin Suomi24 Treffit, E-kontakti, Nettiseuraa.fi, Deitti.net ja Suomideitti. Nämä ovat turvallisia ja suosittuja sivustoja Suomessa.

5. Luota suosituimpiin.
    Useimmiten isot massat eivät viihdy huijauksen kohteena. On siis turvallista valita treffisivustoja, joita tietää muidenkin käyttäneen. Monissa vertailuissa sivustojen järjestys on suosituimpien mukaan. Suosituimpia voi myös kysellä netin keskustelupalstoilta. Treffisivustojen omia ilmoituksia käyttäjämääristä ei sen sijaan kannata uskoa. Mikäli ulkomaisia tuttavia hakee, suosituin ulkomainen sivusto Suomessa on Match.com.

6. Kokeile täysin ilmaista sivustoa.
    Niissä ei ainakaan sivusto voi viedä rahojasi, mutta tietojenkalastelun ja rahankerjäyksen suhteen näissäkin pitää olla tarkkana. Täysin ilmaisia, pelkästään mainosrahoilla toimivia treffisivustoja ovat esimerkiksi Happy Pancake, Suomideitti ja Deitti.net.

7. Onko sivuston hinnat ilmoitettu selkeästi?
    Jos hintoja ei löydy, kuuntele hälytyskelloja sisälläsi, sillä ne soivat takuulla. Kirjautuessasi sivustolle joudut  antamaan luottokorttisi tiedot, joten sieltä voidaan periä mitä tahansa. Ota selvää, mitä sieltä tullaan veloittamaan ja milloin.

8. Ilmainen kokeilu, mutta kuinka kauan?!
    Moni treffisivusto mainostaa ilmaisella kokeilulla, joka saattaa kuitenkin kestää vain esimerkiksi kaksi vuorokautta! Samalla kun sitouduit kokeiluun, saatoit suostua puolen vuoden määräaikaiseen jäsenyyteen tai kestojäsenyyteen, jonka ensimmäinen kolmen kuukauden maksu veloitetaan luottokortiltasi heti, kun kokeilujakso päättyy. Lue siis tarkasti ilmaisen kokeilujakson ehdot!

Kommentit (0)