Älvsbyhus – Ruotsin suurin 15 vuotta peräkkäin

Uutinen   •   Helmi 10, 2016 15:06 EET

Ruotsin rakennustietopalvelu Byggfaktan tilasto vuonna 2015 haetuista rakennusluvista on tullut. Tiedoista selviää, että Älvsbyhus on jälleen Ruotsin suurin talovalmistaja, kuten on ollut koko 2000-luvun ajan. Suomessa Kauhajoella taloja valmistava Älvsbytalo Oy on osa ruotsalaista Älvsbyhus-konsernia.

Ruotsin talomarkkinat ovat olleet kasvussa kahden viimeisen vuoden ajan. Älvsbyhus kasvaa markkinoiden mukana ja on lisäksi kasvattanut markkinaosuuttaan 11 prosentista (2014) 11,6 prosenttiin (2015), mikä antaa ensimmäisen sijan kaikkien ruotsalaisten talovalmistajien joukossa. Älvsbyhus myi vuonna 2015 lähes 750 taloa, mikä on yli 200 taloa enemmän kuin vuonna 2014.
– Hyvän tilauskantamme ansiosta olemme myös pystyneet kasvattamaan tuotantoamme ja palkkaamaan kolmisenkymmentä uutta työntekijää, sanoo Kent Johansson.
– Yksi syy kasvuun on panostus tyytyväisiin asiakkaisiin. Teemme vuosittain asiakaskyselyn, jossa asiakkaamme saavat arvioida kokemuksensa Älvsbyhus-talon ostosta ja taloon muuttamisesta. Yli yhdeksän kymmenestä suosittelee Älvsbyhusia muille, Kent Johansson sanoo.
Menestyksen taustalla on tarkkaan harkittu konsepti, jonka tunnussanoja ovat turvallisuus, laatu ja yksinkertaisuus. Kodin rakentaminen on iso hanke, niin ajallisesti kuin taloudellisestikin. Älvsbyhus tarjoaa perheille yhden yhteyshenkilön, yhden toimittajan ja yhden sopimuksen – ja vuodesta 1944 toiminnassa olleen yrityksen. Se takaa asiakkaalle turvallisen kaupan.
– Se, että me edelleen olemme maan suurin valmistaja, antaa meille erityistä ylpeydenaihetta ja energiaa. Yrityksen tavoitteena ei ole olla suurin, mutta se on hyvin positiivinen seuraus siitä, että meillä on hyvä tuote. Ja se tuntuu hyvältä, Kent sanoo.
– Jaamme jokaisen uudessa kodissaan viihtyvän perheen ilon. Me tiedämme, että se on iso ja tärkeä osa elämää, Älvsbyhusin toimitusjohtaja Kent Johansson sanoo.

Korkeaa laatua markkinoiden edullisimpaan hintaan on syy, miksi Älvsbyhus on Pohjoismaiden suurin puisten tilaelementtitalojen valmistaja. Yhtiön 71-vuotisen historian aikana yli 39 000 perhettä on valinnut kodikseen Älvsbytalon. Talot rakennetaan sisätiloissa valmiiksi tilaelementeiksi, jotka ammattitaitoiset asentajat pystyttävät. Älvsbyhus on ruotsalainen yritys, jolla on Suomessa tytäryhtiö, talotehdas ja 13 myyntikonttoria. Kauhajoen tehdas on toimittanut yli 3000 taloa vuodesta 2005 lähtien.

www.alvsbytalo.fi